معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: ۸ میلیارد تومان در استان گلستان برای کاهش آسیب های اجتماعی تخصیص یافته که بخشی از این اعتبارات در قالب تفاهم‌نامه در اختیار سازمان های مردم نهاد و بخشی هم به اداره کل ابلاغ شده است.

 ۸ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان اظهارداشت: امروز آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه مسئولان و به ویژه مقام معظم رهبری است و با توجه به کم‌توجهی به این موضوع در یک برهه از زمان، رهبر معظم انقلاب توجه و تاکید فراوان بر این موضوع دارند.

وی افزود: سازمان اجتماعی کشور مسئولیت اصلی برای سیاست‌گذاری و پیگیری لازم در این خصوص دارند و موظف شدند تا هر 3 ماه یک بار اقدامات خود را سمع و نظر مقام معظم رهبری برسانند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: اعتیاد،طلاق،تکدی‌گری، کودکان کار و خیابانی، خودکشی، حاشیه‌نشینی از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان گلستان است که برای رفع آن در یکی، 2 سال اخیر اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به تازگی 8 میلیارد تومان در استان گلستان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تخصیص یافته که بخشی از این اعتبارات در قالب تفاهم‌نامه در اختیار سازمان های مردم نهاد و بخشی هم به اداره کل ابلاغ شده است.

کریمی گفت: 6 طرح در زمینه‌های مختلف در گنبدکاووس و دیگر شهرستان‌ها به موسسه مهرآفرینان جوان شهرستان به مدیریت آقای حسینی قرار داده شده که این موسسه نظارت بر موسسات مردم نهاد را نیز عهده‌دار است.

وی یادآور شد: برای مقابله با تکدی‌گری 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده که 110 میلیون تومان آن برای تکمیل ساختمان نگهداری متکدیان و 40 میلیون تومان به  صداوسیما مرکز گلستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش 16 میلیارد ریال برای دانش‌آموزان بازمانده از چرخه تحصیل و 12 میلیارد ریال برای تجهیز مدارس در نظر گرفته شده که مدیر شهرستانی باید پیگیر سهم شهرستان در این موضوعات باشد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی تعهد دارد در مناطق آسیب‌پذیر یک‌هزار نفر را انتخاب و پرسش‌گری کند و نهایت در گرگان 35 نفر و در گنبدکاووس نیز 35 نفر و در مجموع 70 نفر را در حوزه مشاغل خانگی زنان با اعتبار 60 میلیون تومان اشتغالزایی کند.

کریمی درباره دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی که به تازگی در گنبدکاووس افتتاح شد، بیان داشت: برای نخستین‌بار در کشور در سال 96 در 10 استان مورد تصویب قرار گرفت و امسال مقرر شد در 12 استان از جمله استان گلستان این دفتر تسهیل‌گری راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: در استان گلستان 3 دفتر تسهیل‌گری راه‌اندازی می شود که 2 دفتر در گرگان و یکی در گنبدکاووس مقرر بود که قبل از دفاتر گرگان با حضور معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در محله آسیب‌پذیر سیدآباد و بدلجه راه‌اندازی شد.

رضا یازرلو رئیس دانشگاه پیام‌نور گنبدکاووس هم در این جلسه اظهارداشت: برای دانشگاه گلستان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی 130 میلیون تومان تخصیص یافت که با ارائه طرحی از سوی دانشگاه پیام نور گنبدکاووس 40 میلیون تومان برای 8 هزار دانشجو در این راستا تخصیص یافت.

وی افزود: حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار گسترده است و ما تلاش داریم در حوزه‌هایی مانند اعتیاد، ارتباط موثر، ازدواج و مهارت پیش از ازدواج، سواد رسانه‌ای و سواد مجازی و آسیب‌های ناشی از آن که بیشترین دغدغه دانشجویان است فعالیت کنیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار