نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: کشورهای جنگ‌طلب در سوریه به دنبال جدا کردن ملت سوریه وایران هستند چرا که امروز ثبات در سوریه شکل گرفته و این به کمک ملت ایران بوده است.

 آیت الله نورمفیدی: کشورهای جنگ‌طلب به دنبال جدا کردن ملت سوریه و ایران هستند

به گزارش گلستان 24 ؛آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به سفر بشار اسد به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این سفر نشان از اتحاد و وحدت 2 کشور دارد و اینکه به بدخواهان نشان دهد که روابط ایران و سوریه مستحکم‌تر از هر چیزی دیگری است.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده هفته منابع طبیعی واحسان و نیکوکاری است تصریح کرد : مردم نسبت به این مسایل بیشتر توجه کنند و مردم باید به جنگل‌ها بیشتر توجه کنند، در گذشته وجود جنگل‌ها مهم نبود اما امروز وجود این جنگل‌ها برای بشر مسئله مهمی است و منابع طبیعی منشاء و برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: با این پیشرفت‌های زیاد صنعتی در جهان، امروز شاهد هستیم  5 تا 7 میلیون هکتار از منابع حاصل‌خیز تبدیل به شوره‌زار می‌شود و اگر زندگی خود را تغییر ندهیم این برای بشر فاجعه است و 14.5 میلیون هکتار جنگل‌ها هم از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: بنابراین توجه به منابع طبیعی از ضروریات است و باید در زندگی همه مردم و مسئولان توجه بیشتر به این مسئله شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: باید سنت‌های حسنه‌ای را پایه‌گذاری کنیم تا بعد از ما همچنان جاری باشد از جمله کاشت درخت یا نهال، احترام به بزرگترها و اخلاق و کردار نیک از جمله این اعمال است.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: کشاورزان با هماهنگی منابع طبیعی درختان را بکارند تا نفع آنها به همه برسد.

وی با اشاره‌ به روز احسان و نیکوکاری هم گفت: باید دست‌های خود را برای کمک به دیگران دراز کنیم و آنهایی که نیاز دارند کمک کنیم که ثواب فراوانی دارد و سبب آمیزش گناهان می‌شود و هر فردی اندازه توان خود باید این اعمال را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به سفر بشار اسد که تیتر نخست روزنامه‌های دنیا شد، افزود: این سفر نشانه موقعیت استراتژیک دولت سوریه است که پس از هشت سال جنگ که برای آنها به وجود آورده بودند معتقد بودند باید این حکومت در کمتر از یک سال از بین می‌رفت اما این کشور و دولت همچنان پابرجا ماند و دولت سوریه از خطرها دور شد و به ثبات و امنیت رسید.

وی ‌تصریح کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی 2 روز بعد به روسیه رفت تا درباره حضور ایران در سوریه تصمیم‌گیری کند و به دنبال جدا کردن ایران و سوریه است اما رفتار مقام معظم رهبری نشان داد که روابط ما مستحکم است و رهبر انقلاب قهرمان عرب را به ایشان داد لقبی که قبل از آن به جمال عبدالناصر داده شده بود.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: کشورهای عربی به دنبال این هستند که با رژیم صهیونیستی سازش کنند و واقعا تنها کشوری در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده همین بشار اسد و پدرش بودند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار