معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری گرگان گفت: بخشی از پروژه احیای بافت تاریخی گرگان آغاز شده و بهره‌برداری کامل از این پروژه به طول یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع در اسفند سال ۹۸ است.

 پروژه احیای بافت تاریخی گرگان تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گلستان 24 ؛مرتضی عارف در حاشیه بازدید از پروژه احیای بافت تاریخی گرگان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قرار بود پروژه احیای بافت تاریخی گرگان از محور پاسرو، میدان شهرداری،خیابان پاسرو آغاز شود.برآورد و نقشه کف‌سازی و جداره‌سازی جلوی مصلی اجرا و پیمانکار این پروژه مشخص شد.

وی افزود: با توجه به همه محدودیت‌های موجود در این محور توانستیم کارهای زیربنایی آن را انجام دهیم و برای جلوگیری از هرگونه تغییرات و حفاری‌های جدید در آینده توسط ادارات و سازمان‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های آب، برق و گاز انجام شد.

معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری گرگان بیان داشت: شرکت توزیع برق اعتبار لازم برای فعالیت‌های زیرساختی در این محور را نداشت و حدود 800 میلیون تومان شهرداری برای جمع‌آوری تیر برق‌های مسیر و زیرزمینی کردن کابل‌های برق هزینه کرد تا جداره‌سازی این محور به خوبی مشاهده شود.

وی ادامه داد: سازمان آب نیز برای جلوگیری از ترکیدگی لوله در سال‌های آتی و تخریب شدن این پروژه همه لوله‌ها را تعویض کرده تا کف‌سازی این محور انجام شود.

عارف گفت: اجرای این پروژه در جلوی مصلی به پایان رسیده و چند روزی است که به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: ادامه پروژه احیای بافت تاریخی از محور سرچشمه تا مصلی و از سرچشمه تا سرای باقری‌ها، سرای باقری‌ها تا نعلبندان، نعلبندان تا پاسرو ادامه دارد.

معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در محله پاسرو مجبور به تعطیلی مغازه‌ها هستیم و در آستانه سال نو قرار داریم، 15 متری پاسرو که خیابان قزاق نام گرفته در ایام تعطیلات نوروز و تا پایان فروردین ماه انجام می‌شود.

وی گفت: امید داریم تا اسفند سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل احیای بافت تاریخی باشیم و در کنار آن رستوران سنتی، کافه و دیگر امکانات لازم باشیم.

عارف بیان داشت: جداره‌سازی محور سرچشمه 350 میلیون تومان و کف‌سازی آن 400 میلیون تومان هزینه شده و علاوه بر آن شهرداری با این شرایط و مشکلات مالی برای زیباسازی شهر و احیای بافت تاریخی هزینه‌های شرکت برق را نیز تقبل کرده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم مردم را از محور ناهارخوران دور کرده و شرایطی ایجاد کنیم تا گردشگران چند روزی را وقت برای بازدید از اماکن تاریخی،تفریحی و ورزشی صرف کنند.امید داریم مردم گرگان شاهد روزی باشند که تورهای چندروزه برای گرگان‌گردی از اماکن مختلف شهر گرگان گذاشته شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار