رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم، طلاب و روحانیون اهل سنت کشور به میزبانی گلستان از امروز آغاز خواهد شد.


آغاز مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم روحانیون اهل سنت کشور

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام علی خیرخواه رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: این مسابقات از امروز تا ۱۵ اسفند ماه در گرگان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره مسابقات حدود ۱۷۰ نفر از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، فارس، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان و گلستان حضور دارند.

خیرخواه گفت: شرکت کنندگان در رشته‌های حفظ قرآن (۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء)، رشته ترجمه و مفاهیم تخصصی قرآن کریم، قرائت (تحقیق و ترتیل) و آزمون ترجمه و مفاهیم عمومی قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: برای نخستین بار در این دوره مسابقات ۱۸ نفر از برترین‌های پنج دوره گذشته این مسابقات به صورت مجزا در رشته‌های حفظ کل و قرائت (تحقیق و ترتیل) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، هدف از برگزاری مسابقات را آشنایی بیشتر با فرهنگ قرآنی و ترویج این فرهنگ در جامعه عنوان کرد.

خیرخواه یادآور شد: در حاشیه برگزاری این مسابقات، رونمایی از مجموعه تلاوت کل قرآن کریم با قرائت و ترتیل روحانیون و طلاب اهل سنت را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار