مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: مجموع کمک های جمع شده در چهار سرفصل (صدقه، زکات، طرح محسنین و مراکز نیکوکاری) طی ۹۷ در گلستان ۷۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

جمع آوری بیش از ۷۹ میلیارد تومان صدقه و زکات طی سال ۹۷ در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ اسکندر اسکندری عصر دوشنبه در خصوص کمک های مردمی جمع آوری شده در گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای این که زنان سرپرست خانوار به تدریج از چرخه امداد خارج شوند برخی از آن ها را بیمه تأمین اجتماعی کرده تا با سابقه ۱۰ سال و سن ۵۵ سال بازنشسته شوند.

وی افزود: در این راستا سه هزار و ۶۴۵ زن سرپرست خانوار در استان بیمه شده اند و زنان سرپرست خانوار روستایی هم بیمه صندوق روستایی و عشایری می شوند.

اسکندری ادامه داد: ۲۵ هزار نفر در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر بیمه کمیته امداد هستند و در سال ۹۸ طبق تفاهمنامه با بیمه سلامت آن ها مشمول بیمه سلامت خواهند شد.

وی گفت: در سال ۹۷ به هزار و ۷۴۶ دختر و پسر تحت پوشش کمیته امداد کمک هزینه ازدواج پرداخت شد که مبلغ آن چهار میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان بود.

درآمد صندوق صدقات گلستان سالانه ۵ میلیارد تومان است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان تصریح کرد: ۲۰۰ هزار صندوق صدقه در استان داریم که درآمد سالانه آن ها پنج میلیارد تومان است و ۶۰ نفر کار جمع آوری وجوه این صندوق ها را انجام می دهند.

وی با تأکید بر این که صدقه ای که در یک شهر جمع می شود تنها در همان شهر هزینه خواهد شد، گفت: سرجمع زکات های امسال استان ۴۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

اسکندری گفت: ۱۷ هزار حامی در طرح محسنین در سطح استان و خارج از استان داریم که حامی هشت هزار یتیم هستند.

وی با بیان این که کمک حامیان در سال ۹۷ حدود ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده، افزود: در جهت مردمی کردن کمیته امداد حرکت می کنیم و بنابراین در محلات مراکز نیکوکاری ایجاد شد است.

اسکندری بیان کرد: مجموع ریالی کمک های جمع شده در این چهار سرفصل (صدقه، زکات، طرح محسنین و مراکز نیکوکاری) ۷۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی همچنین گفت که گلستان رتبه اول کشور در پرداخت زکات را دارد.

۵۳ مرکز نیکوکاری در گلستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان توضیح داد: ۵۳ مرکز نیکوکاری داریم که ۲۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جمع آوری کرده اند.

وی اضافه کرد: ضریب نفوذ کمیته امداد در خانه ها کم است و میانگین صدقات برای هر خانوار سالانه ۶ هزار تومان است.

اسکندری در پایان به بیانه راهبردی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این بیانیه می فرمایند که در جمهوری اسلامی دل ها مسئولان باید برای رفع محرومیت های بتپد و از شکاف های عمیق طبقاتی بیمناک باشد و غفلت از قشرهای نیازمند حمایت به هیچ روی قبول نیست.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار