معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور از رقابت 164 قاری و حافظ اهل سنت کشور در مسابقات سراسری قرآن کریم در استان گلستان خبر داد.

164 قاری و حافظ در ششمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم به رقابت پرداخته اند / رونمایی از فایل صوتی و فشرده "نباء" در اختتامیه این مراسم

به گزارش گلستان 24 ؛ حجة الاسلام والمسلمین نور علی دیلم در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی اظهار کرد: ششمین دوره قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان گلستان از روز یکشنبه 12 اسفند آغاز و تا روز چهارشنبه 15 اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مجموعاً 164 نفر از هشت استان در این دوره از رقابت ها حضور خواهند داشت که در رشته های حفظ 5 جزء، 10 جزء ، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم  و همچنین در بحث قرائت تحقیق و ترتیل به رقابت می پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تاکید کرد: یکی دیگر از رشته هایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده بحث مفاهیم است که در کنار تلاوت قرآن به مفاهیم آن هم اهیمت قائل شویم و در این دوره توانستیم بخشی به عنوان مسابقات مفاهیم هم اضافه کنیم.

دیلم افزود: ما در این دوره یک آزمون عمومی قرآن کریم داریم برای همه شرکت کننده ها و یک سری آزمون های تحصصی داریم برای افرادی در رشته مفاهیم شرکت کرده اند. شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات از استانهای گلستان، خراسانات، کرمانشاه، کردستان، فارس، آذربایجان غربی، بوشهر و هرمزگان هستند که ششمین دوره از این مسابقات در استان گلستان در حال برگزاری است.

وی با بیان اهداف این دوره از مسابقات خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات اولاً با تمسک به قرآن که محور وحدت است باید چنگ بزنینم و شیعه و سنی در کنار هم دست در دست هم در مقابل دشمنانی که فضای غبار آلودی در کشور ما قصد ایجادش را دارد ایستادگی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور آشنایی با سبک زندگی اسلامی یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره دانست و تاکید کرد: انشاء الله بتوانیم با مفاهیم و معانی قرآن و تدبر در آن زندگی اسلامی به وجود بیاوریم.

دیلم با بیان اینکه در روز اختتامیه تجلیل از برگزیده گان این دوره از مسابقات خواهیم داشت بیان کرد: یکی از مهمترین بخش اختتامیه رونمایی از فایل صوتی و فشرده "نباء" است . نباء ترتیل کل قرآن کریمی است که توسط روحانیون اهل سنت کشور تهیه شده که دو نفر از روحانیون از علمای اهل سنت استان گلستان بوده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار