در همایش شمیم یاس عنوان شد که بانوان نقش مهمی در توسعه پایدار کشور دارند.

بانوان نقش مهمی در توسعه پایدار کشور دارند

به گزارش گلستان 24 ؛ بعدازظهر چهارشنبه همایش شمیم یاس به مناسبت میلاد حضرف فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن به همت آموزش و پرورش گرگان در دانشکده مائده این شهرستان برگزارشد.

در این مراسم معاون و مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان و بانوان شاغل در ادارات و مدارس استان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان حضور داشتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان در این مراسم اظهار کرد: نگاهی که ما را دشمنان دنبال می کنند، یک نگاه مغرضانه است که در جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد اما حضور بانوان در جامعه و در بالاترین سطوح مدیریتی را می توان به نگاه بلند اسلام به زن بیان کرد.

بهجت تربتی نژاد افزود: امروز توانمندی زنان در بسیاری از عرصه ها اثبات شده و به عنوان بازوی توانمندی مسئولان هستند. در ارزیابی های جامعه فرهنگی توانمندی آنان در عرصه مدارس قوی تر بوده است.

تربتی نژاد با بیان اینکه مسئولیت مادری و همسری شاید بانوان را از حضور در صحنه فعالیت و اشتغال کمتر می کند، تصریح کرد: اما خود این نقش ها و حمایت از بنیان خانواده جامعه را می سازد لذا چه زنان در عرصه خارج از خانواده کار کنند یا خیر نقش انسان سازی خود را دارند و این بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در درجه اول به لحاظ ارتقای توانمندی در جامعه باید بانوان توانمند شوند، اگر قرار است بانویی توفیق داشته باشد، همه خانواده باید به او کمک کنند.

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه بانوان نقش مهمی در توسعه پایدار کشورها دارند، گفت: پژوهش های سازمان ملل نشان می دهد که بانوان در حوزه مسائل محیط زیستی، مصرف انرژی و بهره وری از منابع بسیار موفق بودند،

در ادامه خدیجه چاه کبوتری کارشناس تغذیه به الگوی صحیح تغذیه بانوان اشاره کرد و گفت: بانوان انتقال دهنده فرهنگ تغذیه به نسل ها هستند

وی افزود: حیات انسان، درمان بیماری ها با تغذیه است، حتی خوش رویی هم به درست غذا خوردن مربوط است لذا همه بخصوص بانوان باید با اصول صحیح غذا خوردن آشنا شوند.

چاه کبوتری با بیان اینکه بدن انسان به همه نوع ماده غذایی و ویتامین ها نیازمند است، تصریح کرد: هیچیک از رژیم ها مانند گیاه خواری، خام خواری و غیره در درازمدت برای بدن موثر نیست بلکه زیان آور است.

در این مراسم دانش آموزان دختر به اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و موسیقی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار