رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در طرح نوروزی امسال علوم پزشکی گلستان ۶۱ ناظر و ۸۷ بازرس در قالب اکیپ های نظارتی و بازرسی فعالیت می کنند.

طرح نوروزی علوم پزشکی گلستان با فعالیت ۶۱ ناظر شروع شد

به گزارش گلستان 24 ؛سید محسن علوی نیا، بعدازظهر یکشنبه در همایش توجیهی و اجرای مانور میدانی کارشناسان بهداشت محیط استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله در آستانه سال جدید نظارت علوم پزشکی در سطح کشور تشدید شده که گلستان هم از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: طرح نوروزی امسال با هدف تشدید نظارت بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، استخرها، سامانه های آبرسانی، نوروزگاه ها و بازارهای هفتگی و تمام مواردی که در راستای بهداشت محیط جامعه باشد، شروع می شود.

علوی نیا تأکید کرد: این طرح از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز و تا ۲۰ فروردین ۹۸ به مدت یک ماه ادامه دارد، البته همکاران ما از ماه های قبل در تدارک این طرح بودند و آمادگی های لازم را به شهرستان ها دارند.

وی تصریح کرد: تشدید بازرسی ها از ماه های قبل شروع شده اما با توجه به دستور وزارت این طرح به طور رسمی از ۲۰ اسفند آغاز می شود.

علوی نیا بیان کرد: در این طرح ۶۱ ناظر و ۸۷ بازرس فعالیت می کنند که روزانه ۲۰ ناظر در قالب ۱۸ اکیپ نظارتی و ۵۱ بازرس هم در قالب ۴۳ اکیپ بازرسی کار نظارت و بازرسی را از کل اماکن بیان شده، انجام می دهند.

وی اظهار کرد: هدف از این نظارت ها بازرسی بیشتر بر بازارهای خرید عید است تا مردم خرید بهداشتی داشته باشند و هدف دیگر در خصوص سفر ایمن مسافران نوروزی به استان است تا سلامتی ها آن ها تضمین شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار