مدیرکل بنادر و سواحل کشور با بیان این که دو اسکله جدید در شهرهای بندرگز و بندرترکمن ساخته می شود، از ورود اولین اسکله به بندرترکمن خبر داد.

ساخت اسکله جدید در بندرگز و بندرترکمن

به گزارش گلستان 24 ؛ حمید خلیلی بعدازظهر دوشنبه در خصوص ایجاد دو اسکله جدید در شهرهای بندرگز و بندرترکمن اظهارکرد: دو اسکله جدید در شهرهای بندرگز و بندرترکمن ساخته می‌شود که روز گذشته (یکشنبه) اولین اسکله پیش ساخته وارد بندرترکمن شد و به زودی عملیات جابجایی اسکله بندرترکمن آغاز می‌شود.

وی افزود: راه اندازی سیستم مونیتورینگ سواحل خزر در گلستان در حال انجام است و ارگان‌های دولتی موظف هستند برای صدور موافقت اصولی طرح‌های ساحلی با ضوابط طرح جامع ساحلی هماهنگ باشند.

خلیلی ادامه داد: مجوز شیرین سازی آب دریای خزر داده شده و سالانه شیرین سازی دو میلیارد و ۴۹ میلیون متر مکعب آب در اختیار آب منطقه‌ای استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شدت عقب رفت و کاهش تراز آب دریای خزر نسبت به ۱۰ سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: نوسانات آب دریای خزر تابع دوره‌های زمانی ۱۰ تا ۲۰ سال است لذا باید طرح‌های ساحلی براساس اقلیم خزر تنظیم شود.

خلیلی همچنین به از اقدامات مقابله‌ای با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از زمین خواری در اراضی ساحلی خبر داد و تصریح کرد که برخورد با متخلفان در سال آینده با جدیت در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار