از تاریخ 19 لغایت 24 خردادماه جاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان از تاریخ 19 لغایت 24 خردادماه جاری در گلستان آغاز می‌شود.

ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان در گلستان آغاز می‌شود

به گزارش گلستان24؛ احسان گوهری‌راد صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان از تاریخ 19 لغایت 24 خردادماه جاری در گلستان آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه شرایط ورود به مدرسه تیزهوشان پایه هفتم در استان گلستان مشخص شد، تصریح کرد: با توجه به سیاست آموزش و پرورش مبنی بر اینکه امتحانات را در پایه‌های ابتدایی نداشته باشیم در سال جاری در بحث مدارس نمونه دولتی و مدارس تیزهوشان آزمون ورودی نخواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ابراز کرد: مدارس سمپاد و مدارس تیزهوشان مشکل خاصی نداریم ولی برای ورود دانش‌آموزان به این مدارس قرار بود در استان گلستان تغییراتی رخ دهد که خوشبختانه این قضیه تا حدودی مرتفع شد.
گوهری‌راد با بیان اینکه انتخاب دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان بر اساس آزمون نخواهد بود، خاطرنشان کرد: مدارس استعدادهای درخشان و یا مدارس متوسطه دوره اول،  انتخاب بر اساس آزمون ورودی نخواهد بود بلکه بر اساس سنجش استعداد و هوش داوطلب این کار انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان از تاریخ 19 لغایت 24 خردادماه در استان گلستان آغاز می‌شود، اذعان کرد: متقاضیانی که می‌خواهند در مدارس تیزهوشوشان شرکت کنند از تاریخ 19 لغایت 24 خردادماه جاری می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس اینترنتی hoosh.medu. ir مراجعه کنند و ثبت‌نام دانش‌آموزان در این سایت انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه سنجش استعداد و هوش داوطلبان در تاریخ پنجم مردادماه جاری به صورت همزمان در سراسر کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: بعد از اینکه متقاضیان در سایت مدارس تیزهوشان ثبت‌نام کردند سنجش استعداد و هوش داوطلبان در تاریخ پنجم مردادماه جاری به صورت همزمان در سراسر کشور انجام خواهد شد.
گوهری‌راد از اطلاع‌رسانی پذیرفته شدگان در سنجش استعداد و هوش در نیمه دوم شهریورماه جاری خبر داد و تصریح کرد: پذیرفته شدگان در سنجش استعداد و هوش در نیمه دوم شهریورماه جاری از طریق جراید و سایت‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای ورود به مدارس تیزهوشان نیاز به کلاس‌های تقویتی رفتن نیست، یادآور شد: نیازی به مطالعه منابع غیر درسی دانش‌آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان نیست و به کلاس تقویتی نیازی نیست و دانش‌آموز می‌تواند کتب درسی خود که در مدرسه آموخته است را مطالعه کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ابراز کرد: دانش‌آموزان در مدارسی که مدنظر خودشان است هم‌اکنون ثبت‌نام کنند زیرا مدارس تیزهوشان و مدارس سمپاد دارای یک سهمیه مشخص شده‌ای است و بسیاری از دانش‌آموزان نمی‌توانند در این مدارس شرکت کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار