مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) گلستان با اشاره به رتبه نخست این استان در پرداخت و جمع‌آوری زکات گفت: امسال بیش از ۴۲ میلیارد تومان زکات از مردم استان جمع‌آوری شد.

 ۴۲ میلیارد تومان زکات در گلستان جمع‌آوری شد

به گزارش گلستان 24 ؛اسکندر اسکندری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان گلستان در جمع‌آوری زکات از استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود و امسال نیز با جمع‌آوری 42 میلیارد و یکصد میلیون تومان جایگاه نخست کشور را کسب کرد.

وی گفت: زکات جمع‌آوری شده از هر شهرستان در همان منطقه و برای کمک به محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی (ره) استان ادامه داد: بیش از 2 هزار صندوق صدقه در استان وجود دارد که سالانه حدود 5 میلیارد تومان از آنها جمع‌آوری می‌شود.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 164 دستگاه انواع لوازم خانگی به ارزش سه میلیارد و 800 میلیون تومان به نیازمندان اهدا شده است. همچنین یکهزار و 746 مددجوی تحت پوشش نیز جهیزیه یا همان هدیه ازدواج را دریافت کرده‌اند.

اسکندری با اشاره به بیمه تأمین‌اجتماعی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان گفت: حق بیمه سه هزار و 645 زن سرپرست خانوار در استان که جزو مددجویان امداد هستند به تأمین اجتماعی پرداخته می‌شود. این افراد با ده سال سابقه بیمه و با شرط داشتن 55 سال بازنشسته می‌شوند.

وی ادامه داد: افزون بر بیمه مکمل که همه مددجویان از آن استفاده می‌کنند، بیش از 25 هزار نفر از مددجویان در شهرهای بالای 20 هزار نفر از بیمه درمانی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار