مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان:

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: سیلاب اخیر سبب رسوب گل و لای در اتاقک دریچه‌ سدهای استان شد که تیم تخصصی این شرکت اقدام به لایه‌برداری و پاکسازی دریچه‌ها کرده است.

 لایه‌برداری و پاکسازی دریچه‌ سدهای استان گلستان انجام شد

به گزارش خبرگزاری گلستان ۲۴ ؛به نقل از خبرگزاری تسنیم ،علی نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پی وقوع سیلاب سهمگین در حوضه بالادست گرگان‌رود، این سیلاب  پس از عبور از سدهای استان و جریان آب در مسیر رودخانه به دلیل حجم عظیم سیلاب وعدم گنجایش رودخانه سبب تجمع آب در طول مسیر رودخانه شد.  بخشی از این تجمع آب، سبب برگشت بخشی از سیلاب به درون اتاقک محفظه دریچه برخی سدهای استان شد.

وی گفت: اتاقک سد گلستان به عمق 6 متر و اتاقک سد بوستان نیز سه متر دچار آب‌گرفتگی شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اظهارداشت: با توجه به کاهش سیلاب و ضرورت وحساسیت شرایط آبی، به سرعت تیم تخصصی شرکت بازدیدهایی را از سدهای کبودوال، گلستان و بوستان داشتند. در این بازدیدها در حوضه سدکبودوال مشکل خاصی ملاحظه نشد.

وی ادامه داد: در حوضه سدگلستان ارتفاع قابل ملاحظه آب در اتاقک محفظه دریچه حجم زیادی رسوب و گل و لای در داخل این محفظه و در داخل تابلوهای برق دریچه‌ها رسوب کرده بود و حتی این آب با روغن هیدرولیک جک دریچه‌ها تداخل پیدا کرد که در صورت عدم توجه به این موضوع، می‌توانست در باز و بستن دریچه‌ها مشکلات زیادی ایجاد کند.

 نظری افزود: با توجه به شرایط حادث شده با استفاده از خدمات آتش نشانی نسبت به شستشو و لایه‌برداری محفظه اتاقک دریچه‌ها اقدام و تمامی تابلو برق‌ها از گل و لای پاکسازی شد.

وی گفت: محفظه اتاقک دریچه سد بوستان نیز بازدید شد که در این سد نیز به ارتفاع سه متر در اتاقک محفظه دریچه‌ها آب‌گرفتگی رخ داده است که آسیبی به تابلوهای برق وارد نشده بود. با بکارگیری تجهیزات و نیروی انسانی نسبت به لایه‌برداری و پاکسازی اتاقک دریچه محفظه این سد نیز اقدام و مانور آزمایشی باز و بسته کردن دریچه‌ها با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار