قطعی گسترده و چندساعته برق در گرمای بی‌سابقه این روزهای شهر گرگان، مردم را مستأصل و کلافه کرده است. با اینحال گفته می‌شود با تداوم گرما و افزایش دمای هوا در روزهای آینده باید شاهد قطعی‌های بیشتر و طولانی‌تر باشیم.

قطعی گسترده برق در مرکز گلستان

به گزارش گلستان24؛از اواخر خردادماه زمزمه خاموشی‌های مکرر و قطعی‌های گسترده برق در استان گلستان به گوش می‌رسید و این اتفاق همزمان با افزایش دمای هوا در روزهای ابتدایی تیرماه رخ داد. برق مناطق مختلف استان به ویژه در شهرها در ساعت‌های مختلف قطع می‌شد و این روند همچنان ادامه دارد.

 امروز هم با وجود افزایش قابل ملاحظه دمای هوا، شهر گرگان با قطعی‌های گسترده‌ای روبرو شده که شهروندان را کلافه کرده است.

در حال حاضر برق بسیاری از مناطق این شهر قطع بوده و تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه 121 بی‌نتیجه بوده و از سویی دیگر قطعی برق در ساعاتی که برخی از اصناف از جمله نانوایی‌ها مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، مردم را کلافه کرده است. قطعی برق در استان موجب از کارافتادن خط تولید بسیاری از کارخانه ها شده و دسترسی مردم به خدمات عمومی همچون بانک ها به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است. شهروندان در این روزهای گرم سال نه فقط از گرمای هوا در رنج هستند بلکه قطعی های مکرر زندگی آنان را مختل کرده است.

هرچند از قبل اعلام شده بود که قطعی برق و خاموشی‌ها در هر منطقه بیش از یک ساعت نخواهد بود اما در برخی از مناطق برق شهروندان 2 تا 3 ساعت هم قطع بوده است. همچنین اعلام شده بود که قطعی برق در پیک مصرف یعنی از ساعت 13 تا 17 اعمال خواهد شد ولی در روزهای اخیر و حتی امروز هم شاهد بودیم که برق برخی از مناطق شهر گرگان در ساعاتی غیر از پیک مصرف هم دچار قطعی شده است.

طبق اعلام هواشناسی دمای هوا در روزهای آینده در استان افزایش قابل ملاحظه‎ای پیدا خواهد کرد و با این روند احتمال طولانی‌تر شدن زمان قطعی‌ها و خاموشی‌ها در استان وجود دارد.

علی اکبر نصیری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در این باره گفت: ما با کمبود تولید برق در کشور مواجه هستیم و حدود 5 هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور کاسته شده است.

وی افزود: بنابراین در تأمین برق مشترکین با مشکلات زیادی مواجه هستیم و برای همین اکنون در اکثر نقاط شهر گرگان با قطعی برق موجه هستیم.

نصیری بیان داشت: اگر مشترکین خانگی تنها 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، مشکلی در زمینه تأمین برق استان نخواهیم داشت. ضمن اینکه همکاری مشترکین و مدیریت مصرف از سوی آنان از خاموشی‌های ناخواسته نیز جلوگیری خواهد کرد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار