مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان از پیشرفت ۷۶ درصدی سد نرماب واقع در پنج کیلومتری مینودشت خبر داد.

پیشرفت 76 درصدی سد نرماب

به گزارش گلستان24؛علی نظری ظهر پنجشنبه در مراسم بازدید از سد نرماب اظهار کرد: سد نرماب به عنوان هفتمین و بزرگترین سد گلستان است و با بهره برداری از این سد، علاوه بر بهبود آب اراضی حوزه شهرستان های مینودشت، گنبدکاووس و آزادشهر به میزان ۲۵ میلیون متر مکعب، هم سالیانه آب شرب یک سوم جمعیت شرق استان در چهار شهر و ۱۳۰ روستا و هم بخشی از آب صنایع شرق استان را تأمین خواهد کرد.

نظری در ادامه با اشاره به اهداف این طرح بزرگ استانی، گفت: کنترل و ذخیره سازی رژیم سیلاب رودخانه های نرماب، چهل چای و خرمالو در مخزن این سد، ضمن تولید برق، سالانه ۵۶ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شبکه پایاب سد وشمگیر در مخزن این سد ذخیره و رهاسازی خواهد شد تا مشکلات کاهش حجم مخزن سد وشمگیر برطرف شود.

وی افزود: سد نرماب از نوع خاکی همگن با طول ۸۰۷ و ارتفاع ۶۰ متر است، مخزن این سد ۱۱۵ میلیون مترمکعب بوده و ظرفیت تنظیم سالانه به میزان ۱۷۵ میلیون متر مکعب آب دو واحد نیروگاهی برق آبی با حجم ظرفیت دو و نیم مگاوات است.

نظری ادامه داد: پیشرفت فیزیکی سد نرماب ۷۶ درصد انجام شده و امیدواریم با مساعدت دولت محترم تدبیر و امید در روند اجرای سد تسریع صورت گیرد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار