معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان کردکوی از تخلیه جمعیت روستای حاجی‌آباد شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: اطراف تمام روستای حاجی‌آباد را آب فرا گرفته است.


روستای حاجی‌آباد کردکوی تخلیه شد

به گزارش گلستان 24 ؛ طاهر مصدق معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان کردکوی صبح امروز گفت: اطراف تمام روستای حاجی‌آباد را آب فرا گرفته است و خوشبختانه در داخل بافت روستا آب نفوذ پیدا نکرده است و در این راستا جمعیت روستای حاجی‌آباد را تخلیه کردیم.

وی افزود: رودخانه قره‌سو در شهرستان کردکوی از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۷ شروع به طغیان کرد با توجه به اینکه حجم این رودخانه محدود بود و متاسفانه حجم آب انتقال داده شده به این رودخانه بیش از ظرفیت آن است و به ناچار از دیواره‌های رودخانه قره‌سو شکاف برداشته شد و آب به سمت جنوب و شمال رودخانه سرازیر شد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان کردکوی ابراز کرد: در نخستین جلسه شورای ستاد هماهنگی مدیریت شهرستان کردکوی یکسری مقدمات را طراحی کردیم که بتوانیم در لحظات اولیه، خسارت‌های ناشی از سیلاب را کاهش دهیم که متاسفانه روز به روز دبی آب بالا رفت.

مصدق گفت: در چهارمین جلسه شورای ستاد هماهنگی مدیریت شهرستان کردکوی و شهرستان بندرترکمن که در دفتر محل کار فرماندار کردکوی برگزار و مصوبه‌ای مقرر شد و این مصوبه مورد تایید ستاد بحران استان گلستان قرار گرفت که در راستای کاهش آب از رودخانه قره‌سو که از روی پل می‌گذرد حجم عبور آب را از پل کاهش دهیم یک انحراف و شکافی را در ضلع جنوبی رودخانه ایجاد کنیم که صبح روز گذشته نیرو‌های امدادرسان دستگاه‌های اجرایی، سپاه پاسداران و ارتش ورود پیدا کرده و خوشبختانه آنچه که برآورد اولیه ما بود به اهداف خودمان رسیدیم و اکنون به آخرین مرحله خودمان رسیدیم که شکاف را از حوزه شرقی رودخانه ایجاد کنیم که آب را به سمت غرب رودخانه قره‌سو انتقال دهیم.

وی درخصوص روستای حاجی‌آباد شهرستان کردکوی اذعان کرد: متاسفانه اطراف تمام روستای حاجی‌آباد را آب فرا گرفته است و خوشبختانه در داخل بافت روستا آب نفوذ پیدا نکرده است و جمعیت روستای حاجی‌آباد شهرستان کردکوی را تخلیه کردیم و دام‌ها را از منطقه خارج کردیم.

 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار