سرپرست استانداری گلستان گفت: خسارت سیلاب حدودا برآورد شده و اقدامات در زمینه تسریع در خروج سیلاب از شهرهای گمیشان و آق قلا نیز صورت گرفته است.


برآورد خسارت سیلاب در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ غراوی سرپرست استانداری گلستان در ارتباط مستقیم با شورای عالی مدیریت بحران کشور از طریق ویدئو کنفرانس گفت: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق‌تر آن اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند که حدود ۱۰۰ هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین‌ها امکان افزایش این میزان وجود دارد.

غراوی گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی تحت تأثیر سیلاب بوده که ۳ هزار و ۴۰۰ واحد به طور ۱۰۰ درصد نیاز به تخریب دارند.

وی افزود:علیرغم تلاش‌های دستگاه‌های خدمات رسان، مشکلات زیرساختی در بخش‌های آب و برق و راه در بسیاری از مناطق موقتا برطرف شده، اما نیازمند بازسازی است.

غراوی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه تسریع در خروج سیلاب از شهر‌های گمیشان و آق قلا، گفت: علاوه بر یک دستگاه لایروب که توسط سازمان بنادر به استان منتقل شده و در حال لایروبی است تا سرعت تخلیه آب را افزایش دهد، یک دستگاه لایروب نیروی دریایی ارتش نیز توسط سه فروند هواپیما روز گذشته وارد استان شد و در حال مونتاژ است تا در گمیشان لایروبی از سمت دریا را انجام دهد.

غراوی گفت: همچنین یک دستگاه بارج نیز در حال مونتاژ است تا با حمل بیل مکانیکی به دریا، سرعت لایروبی را افزایش دهد.

وی گفت: خوشبختانه اقدامات انجام شده طی چند روز گذشته بسیار مساعد بوده و شاهد کاهش آبگرفتگی در گمیشان و آق قلا نسبت به روز‌های گذشته هستیم.

غراوی گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی، نیاز به پمپ‌های مکنده بسیار قوی داریم تا بتوانیم آب را از محلات و روستا‌ها تخلیه کنیم.

غراوی سرپرست استانداری گلستان در پایان با تشکر از همیاری مردم و دستگاه‌ها در ارسال کمک ها، با بیان اینکه در حوزه پشتیبانی مواد غذایی و دارویی هیچ کمبودی در استان وجود ندارد، افزود: دستگاه‌ها برای ارسال کمک‌های مردمی حتما با استانداری هماهنگ کنند و از توزیع مستقیم کمک در میان مردم خودداری شود.

 

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار