مدیر کل پست گلستان گفت: با اجرای طرح سیماک و تهیه بانک اطلاعاتی از املاک مناطق شهری و روستایی، بسیاری از مشکلات و شکایات حوزه ملک رفع می‌شود.

اجرای طرح ملی سیماک در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  مهرداد جلالی مدیر کل پست گلستان امروز در جلسه هماهنگی اجرای این طرح ملی گفت: شرکت پست به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دبیر طرح سامانه سیماک که یک طرح ملی و مصوب هیات وزیران است اجرا می‌کند.

وی گفت: طرح ملی سیماک از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

مهرداد جلالی گفت: صرفه جویی در هزینه و زمان و پیشگیری از تردد‌های غیرضرور مردم برای انجام امور اداری حوزه ملک، جلوگیری از تشکیل پرونده‌های فیزیکی و بایگانی سنتی در ادارات، تسریع در پاسخ به استعلام‌ها، پرداخت‌های الکترونیکی عوارض و جلوگیری از زمین خواری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

جلالی گفت: سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور هم اکنون در برخی استان‌ها از جمله گیلان، کرمان و البرز اجرا شده و در استان گلستان نیز در شهرستان اجرای آن گرگان آغاز شده و در روز‌های آینده در گنبدکاووس نیز شروع می‌شود.

مدیرکل پست گلستان ادامه داد: اداره کل پست گلستان برای فراهم کردن مقدمات این طرح ملی، وظیفه آموزش به کارکنان دستگاه‌های متولی و ارائه نرم افزار تهیه شده برای اجرای این طرح را به صورت رایگان برعهده دارد.

وی افزود: با اجرای کامل سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور هر ملک دارای یک کد یکتا یا شناسنامه می‌شود که علاوه بر ارتقای سلامت اداری که با شفاف سازی انجام می‌شود، از بسیاری سوء استفاده‌ها و تخلفات حوزه ملک جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار