امروز با دو فروند هواپیمای باری ارتش جمهوری اسلامی ایران سه قطعه اصلی لایروب تخصصی نیروی ارتش از جنوب کشور وارد فرودگاه بین‌المللی شهرستان گرگان شد.


سه قطعه اصلی لایروب تخصصی ارتش از جنوب کشور وارد گرگان شد

به گزارش گلستان 24 ؛ امروز با دو فروند هواپیمای باری ارتش جمهوری اسلامی ایران سه قطعه اصلی لایروب تخصصی نیروی ارتش از جنوب کشور وارد فرودگاه بین‌المللی شهرستان گرگان شد که این لایروب‌های تخصصی از قابلیت فراوانی برخوردار هستند و توان لایروبی از دل رودخانه‌های منطقه سیل‌زده استان گلستان را دارند.

 
فردا صبح نیز قرار است آخرین قطعه لایروب وارد استان گلستان شود این قطعه از لایروب با وزن ۲۳ تن است که اگر قرار بود به صورت زمینی این لایروب حمل شود حداقل ۱۰ روز زمان صرف می‌شد تا به استان گلستان برسد.

در ادامه تکمیل لایروبی رودخانه‌ها بارج تخصصی لایروبی نیروی دریایی ارتش نیز از طریق دریا فردا از بندرانزلی وارد منطقه سیل‌زده استان گلستان می‌شود.

پیش‌بینی شده است که از روز آینده روند تکمیل قطعات لایروب و همچنین حمل و مونتاژ آن در منطقه سیل‌زده استان گلستان آغاز شود.

کاویانی معاون هماهنگی نیروی دریایی ارتش در خصوص توان و ظرفیت لایروب‌ها گفت: این لایروب‌ها ظرفیت بسیار زیادی دارند و همچنین توان عبور در آب‌های کم‌عمق را دارا هستند از جمله توانایی این لایروب می‌توان به تخلیه گل و لای تا عمق ۲۵۰ متر از رودخانه‌ها را نام برد.

 وی با بیان اینکه لایروب‌ها از توان بسیار بالایی برای خروج سیلاب در استان گلستان برخوردار هستند، ابراز کرد: لایروب‌ها توان این را دارند که تا شعاع ۱۰۰ متر این گل و لای را به اطراف پرتاب کند.

غفاری فرمانده لشکر ۳۰ گرگان تصریح کرد: دستگاه‌های بیل مکانیکی که در اختیار داشتیم فقط می‌توانستند لایروب اطراف رودخانه‌ها را تخلیه کنند، ولی خوشبختانه با ارسال این دستگاه لایروب توانایی برداشت گل و لای از مرکز و عمق رودخانه افزایش پیدا می‌کند و همچنین این لایروب توانایی این را دارد که روند سرعت آب را به سمت دریا تسریع بخشد.

 در کنار بیل‌های مکانیکی که رودخانه‌ها را لایروبی می‌کنند و همچنین کانال‌های انحرافی که در اطراف رودخانه‌ها برای تسریع در روند خروج آب به سمت دریا زده می‌شود به کارگیری این لایروب‌های تخصصی در منطقه سیل‌زده استان گلستان کار را برای تسریع‌بخشی به سمت دریا تکمیل می‌کند.

 
منبع: فارس
انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار