بازدید معاون وزارت بهداشت از پایگاه انجیرآب گرگان، رونمایی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن، دوره تخصصی نجات در حوادث و سوانح ترافیکی، طرح ملی همای رحمت، حضور شرکت های دانش بنیان گلستان در جشنواره ملی فناوری، مانور فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه گرگان و برنامه های ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گرگان

نگاهی به چند خبر از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان و هیات همراه به اتفاق رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان و معاونت بهداشتی از پایگاه بهداشتی درمانی انجیرآب از مناطق حاشیه شهر گرگان بازدید کردند.

در این بازدید چگونگی فرآیند ارائه خدمات فعال سلامت در این پایگاه بررسی و بر استفاده از بسته های خدمتی تعریف شده این مراکز در طرح تحول نظام بهداشتی و بیماریابی فعال تاکید شد. 

علی اکبر سیاری همچنین از مرکز بهداشتی درمانی روستایی امیرآباد، خانه بهداشت کریم آباد و مرکز خدمات دندانپزشکی هادی در گرگان نیز بازدید مفصلی به عمل آورده و با کارکنان و مراجعین به این مراکز نیز در باب خدمات سلامت و اجرای طرح پزشک خانواده گفت و گو کردند. 

*** 

مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن با حضور دکتر کارگر رییس مرکز ملی فرش ایران، دکتر صادقلو استاندار گلستان، دست اندرکاران و فعالان حوزه فرش دستباف استان روز چهارشنبه ساعت 4 بعد از ظهر در سالن جلسات استانداری گلستان برگزار می گردد. 

تا کنون نشان جغرافیایی فرش 10 منطقه ایران شامل مشهد، کاشمر، کاشان، کرمان، نایین، ساروق، یزد، اردبیل، ترکمن گلستان و همدان به ثبت جهانی رسیده است. 

سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) یکی از 16 آژانس تخصصی سازمان ملل است که با امضای توافق نامه ای در استکهلم در سال 1967 برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان تاسیس شد. 

***

طرح ملی همای رحمت از سوی جمعیت هلال احمر گلستان در راستای اشاعه فرهنگ داوطلبی و تحقق بخشیدن به شعار نوع دوستی، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آغاز شد. 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: این نهاد با بهره مندی از همت والا و دستان توانای خیرین در جهت دستگیری از نیازمندان و محرومین جامعه 'طرح ملی همای رحمت' را با رویکرد گستراندن سفره های مهربان 'آیین افطار' و توزیع بسته های غذایی بین اقشار نیازمند اجرا می کند. 

فرهاد میقانی افزود: هدف از این طرح ترویج ارزش های انسان دوستانه با تأسی از امیرالمؤمنین علی (ع) در خدمت رسانی به ایتام و هدایت کمک های مردمی به خانواده های محروم و ایجاد زمینه مشارکت خیرین و نیکوکاران داوطلب در اجرای برنامه های عام المنفعه و خیریه است.

وی اظهار کرد: نیازمندان و محرومین جامعه، بیماران صعب العلاج و زنان بی سرپرست جامعه هدف این طرح هستند. 

*** 

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گلستان از حضور شرکت های مستقر در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان در جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست خبر داد. 

عماد آیدانی گفت: شرکت های اختراع کاران صنعتی صحرا و شیمی گستر محیط زیست در جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست شرکت کردند. 

مشاور جوان پارک علم و فناوری گلستان افزود: جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست از 23 تا 26 خرداد در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد. 

در این نمایشگاه شرکت های مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری گلستان دستاوردهای تجاری سازی شده خود را در معرض دید متقاضیان قرار دادند و زمینه های مناسب توسعه و تعمیق همکاری های علمی و فناوری بین این شرکت ها و مراکز علمی و دولتی و خصوصی و به تبع آن تجاری سازی و توسعه محصولات صورت خواهد پذیرفت. 

***

مانور فرود اضطراری هواپیما با هدف ارتقاء سطح دانش علمی و عملیاتی و ارتقاء آمادگی با حضور دستگاه های عضو کارگروه مدیریت بحران شهرستان در فرودگاه گرگان اجرا شد. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در این مانور 40 تن از کارکنان و نجاتگران جمعیت در قالب هفت تیم عملیاتی، ارزیابی، نجات، تریاژ، رهاسازی و آنست به انجام مأموریت های محوله پرداختند. 

میرکریمی با اشاره به تجهیزات امدادی به کارگیری شده در این مانور افزود: یک دستگاه بالگرد، پنج دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات، سه دستگاه خودروی کمک دار، یک دستگاه خودروی آنست و یک دستگاه موتورلانس در این مانور به کارگیری شد. 

*** 

با هدف ارائه آموزش های تخصصی امداد و نجات، پیشبرد و تحقق اهداف و مأموریت های جمعیت، دوره تخصصی نجات در حوادث و سوانح ترافیکی و جاده ای به میزبانی جمعیت هلال احمر گرگان به مدت پنج روز برگزار شد. 

در این دوره سرفصل های شرح وظایف نجاتگر، عملیات نجات در جاده، ایمنی ارزیابی و مدیریت صحنه حادثه، اصول نجات در سوانح جاده ای، تجهیزات نجات در حوادث جاده ای برای نجاتگران ارائه و تشریح شد. 

در این دوره 40 نجاتگر از شهرستان های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی و کلاله حضور داشتند. 

*** 

روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، برنامه های مسجد جامع گلشن گرگان در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد. 

برنامه روزهای مسجد: 

شروع مراسم روزانه ساعت 11 صبح شامل ترتیل قرآن کریم، بیان احکام شرعی، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت اله نورمفیدی و سخنرانی وی با موضوع تحکیم خانواده در آموزه های دینی. 

برنامه شب های مسجد: 

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء (همزمان با اذان) 

شروع مراسم شب ها ساعت 22 شامل قرائت قرآن کریم، بیان احکام و سخنرانی 

***

مقدمات برگزاری هفتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با اولین نشست هیات اجرایی این دوره از انتخابات در اداره کل راه و شهرسازی فراهم شد. 

در این نشست که با هدف تعیین رییس، نائب رییس و منشی هیات اجرایی برگزار شد، سلطانعلی قره سفلو ،قاسم سمیعی و حسن صفرپور به ترتیب به عنوان رییس، نائب رییس و منشی هیات اجرایی انتخاب شدند. 

اعضای هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان طی مراسمی از میان 14 نفر از مهندسین عضو این سازمان در چند روز اخیر انتخاب شده بودند. 

هدف از انتخاب هیات اجرایی، برگزاری هفتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان شده است. 

دور جدید انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها در 9 مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 

سازمان نظام مهندسی ساختمان به منظور تأمین مشارکت مهندسان در انتظام امور حرفه ای و تحقق اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تشکیل شده است. 

*** 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان از اجرای طرح درجه بندی جایگاه های عرضه سوخت استان و افزایش جایگاه های ممتاز در نیمه اول سال 94 خبر داد. 

امیر بنی کریمی افزود: نتیجه ارزیابی های اخیر نشان می دهد که تعدادی از جایگاه های عرضه سوخت با تلاش مستمر جایگاه داران و نظارت و تاکید شرکت از لحاظ ارائه خدمات کیفی و توجه به شاخص های الزامی، به رتبه بالاتر دست یافتند. 

وی خاطرنشان کرد: تعداد جایگاه های ممتاز این منطقه در نیمه دوم سال گذشته 32 باب بوده که در ارزیابی های اخیر (منتهی به خرداد 94) شمار جایگاه های ممتاز به 37 باب افزایش یافته است. 

وی تعداد جایگاه های منطقه گلستان را که درجه بندی بر آن مترتب بوده است را 51 باب عنوان کرد و افزود: با نظارت بهتر و بیشتر و تعامل جایگاه داران با شرکت، امید است شاهد پیشرفت های چشمگیری در این زمینه باشیم. 


*** 

به منظور توسعه آموزش های مهارتی و بیان ظرفیت های موجود مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بین نخبگان جامعه که باعث تقویت جایگاه آموزش فنی و حرفه ای می شود، نشست مشترکی بین مشاور جوان استاندار، مشاوران جوان فرمانداری های سراسر استان و مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان برگزار شد. 

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل در این نشست با اشاره به این که وجود هسته های مشاوره توانمند در کنار مسئولین و برنامه ریزان نظام اداری کشور موجب تحول و نگرش بهتر آنان خواهد شد، گفت: ظرفیت های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بین نخبگان جامعه باعث تقویت جایگاه آموزش های مهارتی می شود، بنا بر این مشاوران جوان فرمانداران به جهت ارتباط با مسئولین و برنامه ریزان نظام اداری، می توانند اثربخشی آموزش های مهارتی در فراهم آوردن اشتغال را تشریح نمایند. 

مفیدی تصریح کرد: مشاوران جوان می توانند کارجویان مراجعه کننده به فرمانداری ها را جهت مهارت آموزی به مراکز آموزش فنی وحرفه ای معرفی نموده تا امکان مهارت آموزی برای آنان فراهم شود. 

نصیبی مشاور جوان استاندار گلستان نیز در این جلسه گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در رسیدن جوانان به اشتغال پایدار نقش بسیار مهمی ایفا می نماید و در همین راستا با تعاملات صورت گرفته از ظرفیت های آموزش فنی وحرفه ای در استان مقرر گردیده تا در آینده همکاری های مداومی بین مشاوران جوان فرمانداری ها با مراکز آموزش فنی وحرفه ای در سراسر استان برقرار شود. 


***


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از برپایی نمایشگاه طرح ضیافت در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی آباد و بندرترکمن خبر داد. 

حسینقلی قوانلو در اولین جلسه شورای نظارت و کنترل بازار استان در سال جاری اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان کمیسیون تنظیم بازار کشور تصمیماتی را اتخاذ و به استان ها ابلاغ کرده که بر اساس برنامه ریزی ها، نمایشگاه های طرح ضیافت به منظور تنظیم بازار برگزار می شود. 

وی افزود: در این نمایشگاه ها که توسط سازمان تعاون روستایی برپا می شود اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، شیر و لبنیات، برنج و شکر و ... توزیع می شود. 

وی همچنین به اجرای طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این طرح که از 25 خرداد آغاز شده تا 30 تیر ادامه می یابد. 

قوانلو اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ماه مبارک رمضان برای تهیه انواع مواد غذایی پرمصرف این ایام به ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات، روغن، خرما و شیرینی های مرسوم این ماه طرح تشدید نظارت و پایش بازار اجرا می شود. 

 

انتهای پیام /ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار