فرماندارشهرشستان گمیشان گفت:بارش باران در افزایش سطح آب در شهر و روستا‌ها تاثیر گذار است.


شرایط جوی درافزایش سطح آب تاثیر گذار است / حجم ورودی آب به گمیشان باید کنترل شود

به گزارش گلستان24 ؛ امیر شیر توماج فرماندارشهرستان گمیشان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: ضلع شمالی شهردر محاصره آب قرار داردو در داخل شهرآب حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است والبته بارندگی ۱۰ میلی متری شب گذشته تاثیر مستقیم داشته است.

توماج گفت: به دلیل غرق شدن زمین‌ها و پرشدن کانال‌ها و از جمله کار‌هایی که باید انجام شود هدایت آب به سمت تالاب و در نهایت به دریاست و همچنین تخلیه آب با کمک پمپ‌ها در حال انجام است.

وی گفت:با توجه به تلاش شبانه روزی، تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند کمک کننده باشند، پای کار باشندتا هرچه سریعتر این میزان آب به اطراف شهر و دریا هدایت شود.

وی ادامه داد: دایک‌های حافظتی که در اطراف گمیش تپه وجود دارد درمیزان حجم ورود آب تاثیرگذار است وبا تمام تلاش‌های انجام شده آب‌های ورودی به شهر زیاد است و در برخی مناطق میزان سطح آب بین ۱۰ تا ۷۰ سانتی متر است.

فرماندارگمشان ادامه داد: دغدغه ما شرایط جوی و بارش‌ها در سمت تالاب آلاگل و رودخانه اترک است که باعث هدایت آب به سمت گمیشان می‌شود.

وی همچنین در خصوص رعایت نکات بهداشتی و جدی گرفتن هشدار‌های اعلام شده گفت:: با توجه به آلودگی آب شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند وهمچنین قبل از حضور در منازل مسکونی ازمقاومت و استحکام بنا‌ها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار