معاون سیاسی امنیتی استانداری استان گلستان گفت: در برآوردهای اولیه پایداری حدود 15 هزار واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان گلستان به صورت جدی تهدید شده است.

تهدید پایداری حدود 15 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ هرچند حجم آب در بسیاری از شهرهای گمیشان و آق‌قلا فروکش کرده است اما آب‌گرفتگی در برخی نقاط سیل‌زده، مردم را با مشکل مواجه کرده است.

در پی فروکش کردن آب در بسیاری از مناطق شهرهای سیل‌زده بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده و بازگشت به خانه اولویت نخست مردم این شهر است.

همه دستگاه‌های اجرایی اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، دستگاه‌های اجرایی و مردم خودجوش و انقلابی دست به دست هم دادند تا بتوانند شرایط پایداری را برای ساکنان مناطق سیل‌زده گلستان برپا کنند.

* بر اثر سیلاب بسیاری از منازل مسکونی در گلستان نشست پیدا کرد/ دولت به فکر بازسازی و جبران خسارات مردم باشد

یکی از شهروندان سیل‌زده گلستانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: خوشبختانه سطح آب در منطقه تا حدی فروکش کرده است ولی مسؤولان فکری کنند تا هرچه سریع‌تر این آبها از منطقه خارج شود تا مردم به زندگی عادی خودشان بازگردند.

همه دستگاه‌های اجرایی اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، دستگاه‌های اجرایی و مردم خودجوش و انقلابی دست به دست هم دادند تا بتوانند شرایط پایداری را برای ساکنان مناطق سیل‌زده گلستان برپا کنند.

 

یکی دیگر از شهروندان منطق سیل‌زده استان گلستان گفت: متاسفانه بر اثر سیلاب اخیر در استان گلستان بسیاری از منازل مسکونی نشست پیدا کرده است و دستگاه‌های اجرایی  به همت دولت به فکر بازسازی و جبران خسارات مردم باشند.

* 15 هزار واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده استان گلستان به صورت جدی تهدید شده است

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان گلستان گفت: متاسفانه سیلاب اخیر باعث خسران بسیاری از منازل مسکونی در استان گلستان شده است.

عبدالرضا چراغعلی افزود: در برآوردهای اولیه پایداری حدود 15 هزار واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده استان گلستان به صورت جدی تهدید شده است.

*12 دستگاه بیل مکانیکی مشغول ایجاد کانال برای تخلیه حجم آب در منطقه سیل‌زده هستند

فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: تا زمانی که مردم نیاز به کمک داشته باشند ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم خواهد بود تا مشکل برطرف شود.

رضا آذریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو پل بسیار بزرگی را در منطقه ایجاد کردیم و همچنین برای درمان مردم سیل‌زده یک بیمارستان صحرایی در منطقه ایجاد کردیم و 12 دستگاه بیل مکانیکی مشغول ایجاد کانال برای تخلیه حجم آب در منطقه سیل‌زده استان گلستان هستند و خوشبختانه آب تا حد زیادی در منطقه فروکش کرده است.

محمد غفاری فرمانده لشگر 30 شهرستان گرگان گفت: لایروبی با ادوات سنگین در منطقه صورت می‌گیرد و مهمترین اقداماتی که ظرف دو الی سه روز گذشته در حال انجام است موضوع دایک و حصارکشی دور شهرها و روستاهای آبگرفته است که از ورود بیشتر آب به منطقه جلوگیری شود.

با توجه به اقدامات انجام شده از جمله ایجاد کانال، افزایش دستگاه‌های تخلیه آب و فعالیت‌های بالادستی خوشبختانه امروز شاهد کاهش چشمگیر حجم آب در مناطق سیل‌زده هستیم اما ساکنان این منطقه انتظار دارند تا سرعت انتقال آب‌های باقیمانده سرعت بیشتری به خود بگیرد.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار