رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه نینوا استان گلستان، از خسارت 430 میلیارد ریالی سیل به واحدهای صنفی استان گلستان خبر داد

خسارت 430 میلیارد ریالی سیل به واحدهای صنفی گلستان

به گزارش گلستان 24؛ رحمان جمال‎لیوانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی اردوی جهادی مسؤولان و خیرین اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسر کشور اظهار کرد: پس از وقوع سیل در استان گلستان ارزیابی اولیه خسارات وارده انجام شده است.

*خسارت سیل به 1200 واحد صنفی آق‌قلا

وی از خسارت 430 میلیارد ریالی سیل به واحدهای صنفی استان گلستان خبر داد و افزود: براساس گزارشات تکمیلی در شهرستان ‎آق‎قلا از مجموعه 3 هزار و 456 واحد صنفی یک هزار و 200 واحد صنفی از 30 درصد تا 100 درصد دچار خسارت شدند که جمع کل خسارات وارد شده به این واحد‎های صنفی بالغ بر 32 میلیارد و 250 میلیون تومان است.

رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه نینوا استان گلستان افزود: بر اثر سیلاب از مجموعه یک هزار و 845 واحد صنفی در شهرستان گمیشان بالغ بر 250 واحد صنفی دچار خسارت شدند که برآورد میزان خسارت در این شهرستان به واحدهای صنفی یک میلیارد و 250 میلیون تومان است.

جمال‎لیوانی با بیان اینکه در گنبدکاووس نیز از مجموعه 10 هزار و 856 واحد صنفی نزدیک به 150 واحد صنفی از سیل خسارت دیدند، اذعان کرد: میزان خسارت برآورد شده از سیل در گنبدکاووس یک میلیارد و 575 میلیون تومان است.

* 13 میلیارد ریال کمک‎های غیرنقدی اصناف و بازار به سیل‎زدگان گلستان

وی با بیان اینکه در  14 شهرستان استان گلستان، 590 میلیون تومان کمک نقدی برای سیل‎زدگان جمع‎آوری شده است، افزود: میزان کمک‎های غیرنقدی در استان گلستان بالغ بر یک میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان از طریق اصناف و بازار به سیل‎زدگان برآورد می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه تمام کمک‎های غیرنقدی در قالب لوازم بهداشتی، خوراکی، پتو و لباس بوده است، بیان کرد: در اتاق اصناف پیگیر هستیم که بازار در مناطق سیل‎زده رونق پیدا کند.

جمال‎لیوانی با بیان اینکه سیل اضطراب فراوانی برای مردم منطقه به وجود آورد اما با حمایت‌ها و کمک‌های مردمی زندگی در این منطقه رونق پیدا کرده است، گفت: بر اثر سیل بسیاری از خانواده‌های سیل‎زده کالاهای اساسی زندگی و اقلامی مانند یخچال، پتو، فرش و موکت را از دست دادند و درصدد هستیم با هماهنگی اتاق اصناف در آق‌قلا، تعمیرات لوازم خانگی سیل‎زدگان در شهرستان  انجام شود.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار