فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء(ص) گفت: کانال انحرافی «بندولی» برای جلوگیری از طغیان گرگان‌رود، با کار جهادی این قرارگاه احداث شد و امروز به بهره‌برداری رسید.


اقدام جهادی قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای کنترل سیلاب گرگان‌رود/ احداث کانال انحراف سیلاب در ۱۴ روز

به گزارش گلستان 24 ؛  سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء (ص)  ظهر امروز در مراسم افتتاح کانال «بندولی» در منطقه دیگچه اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که همیشه در مورد وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی منطقه داشتیم با همفکری آب منطقه‌ای و استاندار گلستان تصمیم گرفتیم کار اساسی انجام دهیم و کانال قدیمی را در مدت ۱۴ روز احیا کردیم.

وی گفت: با توجه به وجود آب‌بندان در اطراف سد وشمگیر، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با کاری جهادی کانال «بندولی» را به‌طول بیش از ۵ کیلومتر ایجاد کرد که امروز به بهره‌برداری رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: بیش از ۳ هزار متر از این کانال در لجن‌زار بود که گروه مهندسی این قرارگاه موفق شد در کمترین زمان ممکن این کانال را با ۲۰ بیل مکانیکی و ۱۰ بولدوزر آماده کند تا در زمان بحران و سیل، منطقه دچار مشکل نشود. وی گفت: به وعده‌ای که برای سوپاپ اطمینان در صورت طغیان گرگان‌رود داده شده بود امروز عمل شد و در بالادست سد وشمگیر این کانال آماده بهره‌برداری است.

محمد با اشاره به عمق این کانال که بین ۸ تا ۱۱ متر است، بیان داشت: این کانال می‌تواند ۴۰ مترمکعب در ثانیه آب و یک‌سوم سیلاب گرگان‌رود را به دریاچه کالشور انتقال دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: این کار هم از لحاظ زیست‌محیطی و هم برای جلوگیری از سیلاب در منطقه نقش مؤثری خواهد داشت.

وی افزود: برای تکمیل این طرح نیازمند منابع مالی هستیم که با تأمین آن کار لاینینگ و پل دایمی آن هم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار