رئیس هیئت سوارکاری گنبدکاووس گفت: آیین نامه جدید مسابقات اسب‌دوانی کشور بر مبنای مسابقات ملی اسب‌دوانی تنظیم و در سایت بارگذاری شده که باید نقاط قوت و ضعف آن بررسی و بر مبنای مسابقات استانی و ملی اصلاح شود.

 آیین‌نامه مسابقات اسب‌دوانی کشور اصلاح شود

به گزارش گلستان 24 ؛ میکائیل قزلجه عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه مسابقات سوارکاری کورس بهاره اظهارداشت: آیین‌نامه جدید مسابقات اسب‌دوانی کشور بدون توجه به ظرفیت‌ها و نحوه مسابقات در استان‌ها تدوین شده و دارای نقاط ضعف و قوت است که باید اصلاح شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد باید جلساتی با حضور مالکان، مربیان و دست‌اندرکاران این مسابقات و پیشکسوتان رشته سوارکاری در استان‌ها برگزار و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس هیئت سوارکاری گنبدکاووس درباره بخشش جرائم دوپینیگ هم بیان داشت: در اطلاعیه ای از طرف فدراسیون سوارکاری براثر سیل اخیر استان گلستان، جرائم دوپینیگ بخشیده شده که به نظر پیشنهاد حرفه‌ای نیست. در برگزاری هر دوره از مسابقات هزینه‌های گزافی برای نمونه‌برداری و آزمایش دوپینیگ از اسب‌های برنده صرف می‌شود.

وی ادامه داد: به صورت میانگین در برگزاری هر مسابقه حدود 50 میلیون برای آزمایش دوپینیگ هزینه می‌شود. بخشش جرائم دوپینیگ آسیب زدن به درآمد سوارکاری گنبدکاووس است. فدراسیون در راستای کمک به مالکان و مربیان سیل زده می‌تواند مبلغ جوایز را افزایش دهد. کمک‌های نقدی به مربیان و مالکان و مساعدت مالی به آنها از دیگر راه‌های کمک به این افراد سیل زده است.

قزلجه گفت: در سال‌های گذشته آزمایش دوپینیگ در کشورهای دیگر انجام می‌شد. نتایج این آزمایشات پس از 3 تا 6 ماه به هیئت می‌رسید و پرداخت جوایز هم به تعویق می‌افتاد که سبب نارضایتی شرکت‌کنندگان بود.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده در حال حاصر این آزمایشات در ایران. انجام می شود. نتایج این آزمایشات پس از 2 هفته اعلام می‌شود و جوایز به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری گنبدکاووس بیان داشت: هفته ششم مسابقات کورس بهاره امروز در 8 دوره و با شرکت 87 راس اسب در حال برگزاری است. مللغ جوایز اسب های برگزیده 110 میلیون تومان است. در هر 8 کورس اسب‌های دوخون، تربد و ترکمن مسافت یکهزار متری را مسابقه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاخیر آغاز مسابقات بهاره در گنبدکاووس به سبب سیل اخیر گلستان، احتمالا مسابقات قهرمانی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار