استاندار گلستان گفت: احساس می‌کنم نجات خلیج گرگان دغدغه مردم شریف استان نیست ولی دغدغه مسوولان است.

نجات خلیج گرگان دغدغه مردم شریف استان نیست/ 8 هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده است

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ هادی حق‌شناس در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر آخرین جزئیات وضعیت خلیج گرگان اظهار کرد: حداکثر تا اردیبهشت سال 99 راهکار نهایی برای احیای خلیج گرگان مشخص می‌شود، در جلسه با معاون اول رئیس جمهور قرار شد کارگروهی با محوریت استانداری، منابع طبیعی، پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی ایران در آینده‌ای نزدیک تشکیل شود، این آخرین قدمی است که برای نجات خلیج گرگان برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: احساس می‌کنم نجات خلیج گرگان دغدغه مردم شریف استان نیست ولی دغدغه مسوولان است، طی 10 روز گذشته به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلسه ساماندهی تالاب‌ها برگزار شد در آن جلسه عنوان کردم اگر همین روال عادی پیرامون خلیج گرگان ادامه پیدا کند و هیچ کس کاری انجام ندهد تا چهار سال آینده 40 هزار هکتار از خلیج گرگان خشک می‌شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه 8 هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده است، افزود: خطر خشک شدن خلیج گرگان باعث بروز ریزگردهایی خواهد شد که مردم مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌شوند اگر قرار است مسوولان چهار سال آینده مانند جریان دریاچه ارومیه به مردم پول بدهند بهتر آن است که این اعتبارات را صرف درمان خلیج گرگان بگذارند.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه خلیج گرگان نیازمند آب است، تصریح کرد: ما داخل خلیج گرگان آب می‌خواهیم و هیچ مخالفتی با محیط زیست نداریم، اما تاکید داریم اگر این آب به خلیج گرگان رسانده نشود 40 هزار هکتار از مساحت این خلیج خشک خواهد شد این درحالی است که 8 هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شده است.

وی افزود: خلیج گرگان دو متولی دارد مدیرکل یک استان موافق و مدیرکل استان دیگر مخالف است، موضوع احیای خلیج گرگان باید از تصمیم استانی خارج و برای آن تصمیم ملی گرفته شود.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه با فراز و فرود ابعاد رسانه‌ای درباره خلیج گرگان، پیگیری استانی متوقف نمی‌شود، گفت: در حال حاضر اختلاف نظرهایی برای احیای خلیج گرگان وجود دارد یک راهکار تاکید بر انجام لایروبی دارد و راهکار دیگر باور به عدم لایروبی؛ راهکار دیگر به پرداخت حق‌آبه از رودخانه‌ها تاکید دارد.

حق‌شناس بیان کرد: هر مقامی که وارد استان گلستان می‌شود باید وضعیت خلیج گرگان را پیگیری کند، اهمیت این مسئله نباید به غفلت و فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار