دیدگاه های متفاوت استاندار جدید گلستان؛

هادی حق شناس استاندار جدید استان گلستان نظرات متفاوتی راجع به برخی از اتفاقات کشور داشته که در این گزارش بیشتر با این دیدگاه ها و نظرات آشنا می شویم.

از انتقاد به عدم شفاف سازی اصلاح طلبان در فتنه سال 88 تا توسعه بنادر کشور با خصوص سازی

به گزارش گلستان24؛سیلی که در فرودین ماه به استان گلستان آمد خیلی چیز ها را با خود برد و می توان مناف هاشمی استاندار وقت را نیز یکی از قربانیان سیل فرودین ماه امسال دانست.

البته نطفه کودتا علیه مناف هاشمی خیلی قبل توسط برخی از افراطیون سیاسی که توسط هاشمی پست و مقام گرفته بودند شکل گرفت و حادثه سیل تنها بهانه ای بود که آنها بتوانندکار خود را با فشار حداکثری رسانه ای وافکار عمومی به پایان برسانند.

بعد از عزل مناف هاشمی توسط جهانگیری برخی از این افراطیون با ایجاد عملیات روانی در چند کانال تلگرامی خواستار حضور چند گزینه مد نظر آنها در ساختمان استاندرای گلستان بودند که این خواسته آنها از سوی برخی از مسئولین و نمایندگان استان پیگیری شد که راه به جایی نبرد.

سرانجام هادی حق شناس که هیچ پیشینه خبری از او جهت گزینه های استاندرای گلستان نبود به یکباره به عنوان استاندار استان گلستان انتخاب شد.

هادی حق شناس  که سوابق خوبی در عرصه مدیریت کشور داشته است دیدگاه های متفاوتی راجع به برخی از مسائل دارد که در ادامه این با این دیدگاه ها بیشتر آشنا می شویم.

برجام

"نتیجه برجام، افزایش قیمت‌ها نبود. حداقل سود یا دستاورد برجام، تنفسی چند ساله برای اقتصاد ایران بود که بتواند از رشد منفی اقتصادی، رها شود. اگر رشد اقتصادی ایران از سال ۹۳ تا ۹۵ مثبت شد و یا نرخ اشتغال مثبت شد، تراز بازرگانی کشور مثبت شد، تولید نفت به بالای ۴ میلیون بشکه در روز رسید و اینکه توانستیم سهم خود را از اوپک بگیریم، به‌واسطه برجام بود. برجام اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را شکست. نتیجه برجام این بود که اتحادیه اروپا در مقابل ایالات متحده قرار گرفت. فضا سازی‌ها و تبلیغات منفی رژیم صهیونیستی و عربستان و شیوخ منطقه علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده بودند، شکاف بردارند."(آرمان)

بیانیه گام دوم انقلاب

"یکی از این پیام‌های بیانیه گام دوم این است که سهم مردم در اقتصاد بیشتر و تصدی‌گری دولت کمتر شود. اگر دولت در دهه پنجم انقلاب اسلامی همین نکته را رعایت کند یقیناً یک گام بزرگ به‌سمت اقتصاد مقاومتی که معنای آن تاب‌آوری اقتصاد در مقابل تنش‌هایی خارجی است تحقق می‌یابد."

حق شناس با تأکید بر این‌که فرازهایی از پیام گام دوم انقلاب به‌معنای واقعی خلاصی از اتکا به نفت و کم‌اثر شدن تنش‌های اقتصادی و افزایش بنیه اقتصادی کشور است، یادآور شد:‌ یک نقطه ضعف در همه دولت‌های پس از انقلاب مشهود است و آن این بوده که دولت‌ها به بخش خصوصی حساسیت دارند، در واقع در واگذاری بنگاه‌ها به بخش خصوصی اکراه داشته‌اند که بزرگترین ضعفی است که می‌توان به آن اشاره کرد."(دیار میرزا)

دولت احمدی نژاد

"دولت نهم و دهم دولت سعی و خطا بوده که بلاخره نتیجه آن افزایش نرخ بیکاری، تورم و رشد اقتصادی منفی شد. ما در سال ۸۸ تا ۹۱ به ازای هر یک واحد رشد اقتصادی بیش از ۶۰ میلیارد دلار هزینه کردیم در حالی که در دولت یازدهم برای به دست آوردن هر یک واحد رشد اقتصادی حدود ۱۴ میلیارد دلار هزینه شد. خب همین مقایسه نشان می‌دهد که کدام دولت کارا تر بوده است. به هر حال در دولت دوازدهم طبیعی است که انتظار بیش از دولت یازدهم است چون در دولت یازدهم رئیس‌جمهور آن شناختی که باید از مدیران داشته باشد را نداشت ولی حالا در دولت دوازدهم طبیعی است که اطلاعاتی که رییس جمهور محترم از نیروهای کشور و مدیران دارد قابل مقایسه با دوره قبل نیست لذا انتظار این است که هزینه رشد اقتصادی که در دولت دوازدهم به دست می آید کمتر از دولت یازدهم باشد. به عبارت ساده تر دولت دوازدهم کارآمد تر و بهره ور تر از دولت یازدهم باشد"(دیار میرزا)

نوبخت

"حق شناس در پاسخ به سوالی یک خبرنگار محلی در خصوص حضور آقای نوبخت در کابینه دولت دوازدهم گفت:وجود آقای دکتر نوبخت برای استان گیلان به طور قطع به یقین یک ظرفیت بی نظیر هست. واقعا دعا می‌کنیم که ایشان بماند و از ظرفیت ایشان هم در سطح ملی و هم برای منافع استان حداکثر بهره برداری بشود انشالله."(دیارمیرزا)

بخش های دریایی و بنادر

 " باید در اولین گام تمامی عملیات‎هایی که قابل واگذاری به بخش خصوصی باشدبه این بخش واگذار کرد؛ این واگذاری‎ها از لایروبی بنادر تا ساخت و ساز انبار و محوطه و سیلو در بنادر را شامل می‎شود.

نکته مهم دیگر این است که تقریبا طی دو سه سال گذشته منابع یا آورده‎ای که بخش خصوصی در بنادر کشور سرمایه‎گذاری می‎کند، در مقابل منابعی که دولت از طریق سازمان بنادر در بنادر کشور سرمایه‎گذاری می‎کند، رشد دو تا سه برابری داشته است."(دیار میرزا)

 فتنه سال 88
"افراطیون اصلاح طلب نه تنها در مقاطعی از تاریخ سیاسی کشور به منافع کشور آُسیب زدند بلکه به خود جریان اصلاحات نیز آسیب وارد کردند.

 اصلاح طلبان با شفاف ساختن موضع خود درباره فتنه ۸۸ و تدوین منشور اصلاح طلبی می توانند جلوی وارد شدن هزینه های بیشتر به این جریان را بگیرند.

افراطیون اصلاح طلب نه تنها در مقاطعی از تاریخ سیاسی کشور به منافع کشور آسیب زدند بلکه به خود جریان اصلاحات نیز آسیب وارد کردند."

کسی ممکن است منتسب به اصلاح طلبان بوده باشد و در صدای آمریکا کشف حجاب کند و روسری بردارد در حالی که حجاب از ضروریات دین است، اصلاح طلب نامیدن چنین فردی ظلم به اصلاحات است.اصلاحاتی که اصلاح طلبان از آن سخن می گویند اصلاحات در چارچوب قانون اساسی است نمی شود که کسی به قانون اساسی اعتقاد نداشته باشد و بعد به مجلس برود چرا که آنجا می رود که در چارچوب همان قانونی که قبول ندارد کار کند.نمی شود کسی به بنیان جمهوری اسلامی اعتقاد نداشته باشد و بگوید اصلاح طلب هستم و اگر چنین کسی پیدا شود باید از وی پرسید که وقتی اصل یک نظام سیاسی را قبول ندارد چه چیز را می خواهد اصلاح کند.

اگر حوادث سال ۸۸ در تاریخ مذکور ختم نمی شد خسارت های سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی جبران ناپذیری به کشور تحمیل می شدو در هر حال جریانات سیاسی باید قانون را فصل الخطاب قرار دهند و بعد از فرمایشات رهبری باید قضایای سال ۸۸ تمام شده تلقی می گشت.

مردم در ۹ دی سال ۸۸ با سلایق مختلف در صحنه حاضر شدند تا از مبانی انقلاب,نظام و ارزشهای مردم و رهبری حمایت کرده باشند."(دیار میرزا)

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار