حمیدی با بیان اینکه ۳۴۶ صندوق اخذ رای در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در نظر گرفته شده است، گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در انتخابات مشارکت می کنند.

وجود 4 هزار رای اولی در گرگان

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ «محمد حمیدی» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا  346 صندوق اخذ رای خواهیم داشت که 223 مورد آن در شهرستان گرگان و 113 مورد در شهرستان آق قلا در نظر گرفته شده است.

فرماندار گرگان ادامه داد: یک هزار و 500 نفر عوامل اجرایی برای 233 شعبه آموزش دیدند و آماده برگزاری انتخابات در شهرستان گرگان هستند.

حمیدی بیان کرد: با حساسیت ویژه ای نسبت به انتخاب عوامل اجرایی در انتخابات اقدام کردیم و سعی شد از افراد با تجربه در این راستا بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: مبنای برنامه ریزی در انتخابات مُر قانون، بی طرفی کامل و اجرای انتخابات شفاف، آرام و اعتمادساز است.

فرماندار گرگان بیان کرد: برای اینکه مشکلات انتخابات را به لحاظ امنیتی و ازدحام جمعیت در روز انتخابات کاهش دهیم طبق نقشه شهر گرگان 100 بلوک در نظر گرفته شده است و در تهیه این نقشه، کوتاه ترین مسیر برای دسترسی مردم به شعب اخذ رای نیز را برآورد کردیم.

حمیدی بیان کرد: در شهرستان گرگان 111 شعبه اخذ رای در روستا و 122 شعبه اخذ رای در سطح شهرها پیش بینی شده است.

وی متذکر شد: نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی گذشته نزدیک به 10 درصد به تعداد صندق  اخذ رای در شهرستان گرگان افزوده شده است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه متوسط صندوق آرای به ازای افراد واجد الشرایط بالغ بر 2 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: 6 شعبه سیار در سطح شهر، یک شعبه سیار در بخش بهاران و  4 شعبه سیار و ثابت نیز در بخش بهاران و مرکزی در نظر گرفته شده است.

حمیدی بیان کرد: برای این دوره از انتخابات تعداد دستگاه احراز هویت به تعداد شعب اخذ رای در نظر گرفته شده و در دوره های قبل این دستگاه ها به این تعداد نبود و از لپ تاب و تبلت برای این منظور استفاده می شد که مشکلاتی را نیز به وجود می آورد.

حمیدی تاکید کرد: تمام دستگاه های احراز هویت بررسی شده است و همچنین تمامی کاربرهای 233 شعبه شهرستان گرگان را برای استفاده از این دستگاه ها آموزش دادیم.

وی  یادآور شد: امروز صبح نیز به منظور آمادگی بیشتر با 19 شعبه اخذ رای مانوری را برگزار کردیم، در شهرستان گرگان مشکل آنتن دهی اینترنت نداریم و در برخی روستاها که آنتن دهی ضعیف بوده تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: پیش از برگزاری انتخابات داده های افراد واجد الشرایط و رای دهندگان به دستگاه احراز هویت منتقل می شود و این دستگاه ها می تواند به شکل غیر آنلاین نیز عمل کنند و این مهم مشکلاتی از قبیل ازدحام جمعیت را در شعب اخذ رای کاهش خواهد داد.

فرماندار گرگان متذکر شد: در سطح شهرستان گرگان 65 نفر در انتخابات تائید صلاحیت شدند و سه نفر نیز از استان های دیگر به شهر گرگان انتقالی گرفتند و با توجه به انصراف هایی که در روزهای گذشته داشتیم 59 نفر برای رقابت در انتخابات باقی ماندند.

حمیدی یادآور شد: قانون شفافیت هزینه انتخابات قبل از شروع تبلیغات از سوی وزارت کشور به فرمانداری ها ابلاغ شد و مهمترین نکته آن این است که تمام داوطلبان شماره حساب مورد تائید بانک مرکزی به فرمانداری اعلام کردند و یک نفر نیز به عنوان مسئول ستاد انتخابات معرفی شده  و هزینه های انتخابات و تبلیغات باید از این حساب صورت گیرد.

وی یادآور شد: داوطلبان، حامیان احزاب و افراد حقوقی و حقیقی باید از طریق این شماره حساب نسبت به هزینه کرد تبلیغات و انتخابات اقدام کنند.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: در سطح شهر گرگان بیش از 100 نقطه مکان مجاز برای تبلیغات در نظر گرفته شده است که داوطلبان تنها می توانند در این نقاط به تبلیغات مبادرت داشته باشند.

حمیدی با بیان اینکه کمیته امحاء با تخلفات تبلیغاتی در سطح شهر برخورد می کند، بیان کرد: در شهرستان گرگان 4 هزار نفر رای اولی  وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار