وبلاگ "تناقضات ذهنی" نوشت:

گشت ارشاد که به منظور سامان دادن به وضع حجاب زنان در جامعه تشکیل شد یکی از طرح هایی است که دشمنان خارجی و مدافعان حقوق بشر داخلی به وسیله آن ما را ناقض حقوق زنان می دانند . البته به وفور از برخورد پلیس کشورهای دیگر اروپایی و آمریکایی با مسلمانان بوده ایم که به خاطر حجابشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته و حتی از تحصیل در مدارس و دانشگاه ها محروم شده اند.

مرگ بر حقوق بشر آمریکایی

ابعاد گسترده دشمنی آمریکا و متحدانش با جمهوری اسلامی ایران بسیار گسترده و موسع است بطوریکه در هر کاری ما را متهم کرده و معتقدند مسیرمان اشتباه است و باید اصلاح شویم گرچه بعضی گروه ها و افراد در داخل هم همصدا با آنها هستند و از تریبون آنها صحبت می کنند.  یکی از این ابعاد مسئله نقض حقوق بشر است که سال هاست بزرگترین خیانتکاران به بشر آن را علم کرده و مدام بر سر ما میکوبند که شما ناقض حقوق بشر هستید و مردم آزادی ندارند , که البته نخ نما شدن این موضوعات و حرف ها برای ما نمایان شده است.

زن در اسلام دارای جایگاه ویژه ای است و این موضوع در کلام معصومین و بزرگان کاملا مشهود است. همچنین در فرهنگ ایرانی هم زنان اهمیت دارند طوریکه در ضرب المثل ها و فرهنگ عامه گفته می شود که پشت هر مرد موفقی یک زن موفق هست نشان دهنده نقش زنان و تاثیرگذاری آنان می باشد.

همینطور نمی توان از کلام امام خمینی درباره زنان غافل ماند , ایشان تعبیری عجیب و صحیح از زن دارند که زنان باید به آن توجه داشته باشند:

 از دامن زن مرد به معراج می‌رود

با اینکه اسلام , کلام معصومین , سخنان امام خمینی که فقط یک نمونه را گفتیم و سخنان مقام معظم رهبری در مورد زنان نشان دهنده اهمیت آنان در نگاه مکتب و این بزرگواران است اما عده ای ما را محکوم به رعایت نکردن حقوق بشر و حقوق زنان می کنند.

گشت ارشاد که به منظور سامان دادن به وضع حجاب زنان در جامعه تشکیل شد  یکی از طرح هایی است که دشمنان خارجی و مدافعان حقوق بشر داخلی به وسیله آن ما  را  ناقض حقوق زنان می دانند . البته به وفور از برخورد پلیس کشورهای دیگر اروپایی و آمریکایی با مسلمانان بوده ایم که به خاطر حجابشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته و حتی از تحصیل در مدارس و دانشگاه ها محروم شده اند.

مقام معظم رهبری می فرمایند:

در کشورمان، یک روز بی حجابی را اجباری کردند؛ اما احدی در دنیا اعتراض نکرد که چرا بی حجابی را اجباری میکنید! در کشور همسایه ی ما ترکیه، بی حجابی را اجباری کردند و تا همین اواخر هم حتّی بعضی از دولتهای ترکیه، همین اجبار و الزام را ادامه میدادند اما هیچکس در دنیا اعتراض نکرد و اعتراض نمیکند!

در کشورهای اروپایی که خودشان را پیشرفته میدانند و در ادعا و تبلیغات، مسائل حقوق بشر و آرادی انسا نها برایشان حایز اهمیت است )فرانسه و انگلیس( اجازه ندادند که چند نفر زن یا دختر مسلمان، با حجاب اسلامی رفت و آمد کنند و به مدارس بروند! اینجا اجبار و الزام را جایز میشمارند و در آن ایراد و عیبی نمیبینند؛ اما جمهوری اسلامی به خاطر این که حجاب را در جامعه الزامی می داند، همه ی این محافل، آن را مورد اعتراض قرار می دهند وآن را ایراد میدانند چرا که به سلامت نزدیکتراست. در حالی که دولتهایی که برهنگی و نبودن حجابمیان زن و مرد را الزامی میکنند، آنها را مورد انتقاد قرار نم یدهد!؟ این با فرهنگ پذیرفته شد ه ی غرب یکی و روی این مسأله به شدت حساسند.

امروز در دنیای متمدنی که خود را مدعی دفاع از حقوق بشر م یخواند، دختران دانشجوی مسلمان با مشکل مواجهند و از درس خواندن محروم یشوند. یا خانمهای مسلمانی که شاغل هستند، به دلیل رعایت حجاب از کارشان محروم م یشوند. همیشه مطرح م یسازند که حجاب، تکل فآور و سخت است و ن می شود در عرص ههای مختلف اجتماعی با حجاب، ظاهر شد! در حال یکه ما حجاب را لباس «مشارکت اجتماعی » زنان م یدانیم و ا گر نباشد، واقعا در عرص هی اجتماع، مشکل داریم و واقعا هیچ وقت احساس نکرد هایم که این برای ما سختی و مشکلی به وجود آورده است.

ما با داشتن حجاب، احساس راحتی خیلی بیشتری می یکنیم.

 بیانات رهبر انقلاب و سخنان بانوان در دیدار ویژه آنها به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا )سلام اللَّه علیها(

)1377/07/18(

خطبه های نماز جمعه ی تهران 10 / 01 / 136

بی حجابی و بد حجابی که جامعه ما را درگیر خود کرده و در جامعه شاهد آن هستیم به عنوان یک بیماری و معضل در آمده که این بیماری حتما دارو می خواهد تا درمان شود البته که گشت ارشاد تنها را علاج این ماجرا نیست و خیلی از مسئولین و سازمان ها و نهاد ها وظیفه مبارزه با این بیماری را دارند اما گشت ارشاد بعنوان داروی این درمان امروز خوشایند عده ای نشده و آن را نقض حقوق بشر می دانند. باید بگویم که دارو از زمان های قدیم تلخ بوده و امروز هم وقتی شما شربتی برای درمان بیماری می خوریدتلخ و ناخوشایند است . داروی درمان بی حجابی هم برای آنها که بیماری بد حجابی دارند تلخ است اما این خاصیت دارو است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار