وبلاگ "مینوجهان "نوشت:

ضمن تبریک این روز گرامی به همه دختران سرزمین اسلامیمان، امیدواریم این نامگذاری، منشأ ارزشمندی برای توجه، تفکر، تصمیم سازی و اقدامات پرخیر و پربرکت برای این بخش مهم و سرنوشت ساز از جامعه ما باشد.

خواهرم ،معصومه وار باید زندگی کرد

حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذیقعده سال 173 هجری برابر 6 فروردین169 خورشیدی، در شهر مدینه چشم به جهان گشود. این بانوی بزرگوار، از همان آغاز، در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاکدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجسته این خاندان پاک سیرت و نیکو سرشت به شمار می رفت. پدران این خاندان، همه برگزیدگان و پیشوایان هدایت بودند....

لزوم نامگذاری چنین روزی را ضرورت ارایه الگویی نظیر حضرت معصومه (س) به دختران و زمینه‌سازی مشارکت این قشر از جامعه در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می توان عنوان کرد ونمایانگر این است که روز دختران فرصت مناسبی برای گردآمدن حول شخصیت گرانقدر حضرت معصومه (س) به عنوان اسوه کامل اخلاق و اخلاص است.

 حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است و مقام علمی بلندی دارد. فاطمه معصومه (س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی، در بین فرزندان موسی بن جعفر (ع) بعد از برادرش، علی بن موسی الرضا (ع) در والاترین رتبه جای دارد. این درحالی است که بنا بر مستندات رجالی، فرزندان دختر امام کاظم (ع) دست کم هجده تن بوده اند و فاطمه در بین این همه بانوی گران قدر، سرآمد بوده است.

حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی والای عفاف و حجاب زن مسلمان است که در راستای دفاع از ولایت و ارزش‏های اسلامی و نیز حاکمیت احکام و بایدهای الهی از جان و دل مایه گذاشت. آن حضرت در مساله عفاف و حجاب، دفاع و حمایت از ولایت و امام زمان(عج)، خود الگو و اسوه همه مردم به ویژه زنان و دختران است.

دختران جامعه باید با الگو قرار دادن زندگی حضرت فاطمه معصومه( س) در این خصوص تحقیق و سپس در راستای این الگوها زندگی خود را ادامه دهند. اخلاص، پاکدامنی، ایثار و فداکاری از جمله خصوصیات حضرت فاطمه معصومه(س) بوده است که امروزه باید مورد توجه دختران ما قرار گیرد

ارسال نظر

آخرین اخبار