وبلاگ " آوای زاگرس"

برخی از دلالان پای کار آمده و با گرفتن پول اضافی از مردم، کاری که ممکن است دو یا سه روز طول بکشد را چند ساعته انجام می‌دهند.

رواج بازار دلالی برای دادن ویزا به زائرین کربلا!

به گزارش گلستان 24، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان استان کرمانشاه از رواج بازار دلالی برای دادن ویزا به زائرین کربلا در محل کنسول‌گری کرمانشاه انتقاد کرد و خواستار رسیدگی بازرسی استانداری کرمانشاه به این موضوع شد.

 

به گزارش آوای زاگرس، : عبدالرضا یاری با اشاره به حضور مردم برخی استان‌های هم‌جوار در کرمانشاه برای اخذ ویزا برای سفر به کربلا، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل تقاضای بالا و صف‌های طولانی که وجود دارد، زمینه سوءاستفاده برخی از دلالان و سودجویان فراهم شده‌ است.

 

وی ادامه داد: برخی از دلالان پای کار آمده و با گرفتن پول اضافی از مردم، کاری که ممکن است دو یا سه روز طول بکشد را چند ساعته انجام می‌دهند. خود کنسول‌گری هم در بروز این شرایط نقش دارد. اگر کار واقعا چند روز طول می‌کشد چگونه به واسطه دلالان در زمان کوتاهی انجام می‌شود؟

 

یاری، این کار را موجب خدشه‌دار شدن آبروی کرمانشاه دانست و تصریح کرد: از مراجع مربوط خصوصا بازرسی استانداری و حتی سازمان بازرسی تقاضا داریم به قضیه وارد شوند، چون ورود به این بخش از حیطه اختیارات ما خارج است.

 

وی با اشاره به حضور مستمر نماینده انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه در محل کنسولگری، مدعی شد: بنا به شکایات متعدد مردم و مشاهدات نماینده، ظاهرا خود کنسول‌گری هم در بروز این دلالی‎‌ها نقش دارد. پیش از این هم تخلف دیگری در این بخش رخ داده که چون در حوزه اصناف بود، تعزیرات حکومتی و انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده به موضوع وارد شدند و با واحدهای صنفی متخلف برخورد لازم انجام شد. در این تخلف بخشی از خدمات کنسول‌گری برای اینکه کارها زودتر انجام شود به دفاتر خدماتی اطراف سپرده شده بود. این دفاتر هزینه‌های مازاد زیادی از مردم اخذ می‌کردند که به تخلف آنها رسیدگی شد

ارسال نظر

آخرین اخبار