وبلاگ:جاده باریک تر می شود"نوشت:

در طول سال‌های اخیر آنچه در جمهوری اسلامی بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده است، موضوع مذاکرات هسته‌ای و رونق کلید واژه‌هایی مانند استکبار، تحریم، آمریکا و امثالهم در محافل و مجالس بوده است و در ماه‌های اخیر هم گاهی این ماجرا به شکل سینوسی فراز و فرود‌هایی داشته است که آخرین فراز آن شاید همین ایام استکبار ستیزی و روز ۱۳ آبان باشد که اگرچه گذشت؛ اما بسیار جای کندوکاو و تأمل دارد.

اهمال‌کاری آشکار در پرداختن به استکبار ستیزی!

اینکه در سطح کشور و در سطح مسوولان کشوری چه تصمیمی برای برگزاری مراسم استکبار ستیزی از قبل اتخاذ شده بود مجال دیگری برای بررسی می‌طلبد و نگارنده در این نوشتار تنها قصد دارد خیلی کوتاه وضعیت "استکبار ستیزی" در قزوین را بررسی و بعد اهمال‌کاری و بی‌خیالی مشمئزکننده‌ی مسئولین استانی و شهرستانی را نکوهش کند!.

 استکبار ستیزی

همواره بحث بر سر اینکه مراسم‌های این چنینی باید مردمی باشد یا دولتی وجود داشته است و قطعا معتقدیم باید جنبه مردمی آن به مراتب بیشتر باشد و مردم کار را در دست بگیرند؛ لیکن وقتی پای دستگاه‌ها، ادارات، جلسات، ستادها و مصوبات به میان می‌آید، آن وقت همه انتظار دارند ماحصل جلسات را ببینند!. روند مراسم‌هایی مانند استکبارستیزی امروز اینگونه است که جلسات متعددی با هزینه بیت‌المال برگزار می‌شود و قول‌هایی داده می‌شود؛ اما دستگاه‌ها به قول‌ها عمل نمی‌کنند و کاری انجام نمی‌دهند و بعد هم آب از آب تکان نمی‌خورد. باید گفت اگر قصد پرداختن به استکبار ستیزی را ندارید پس [...] می‌کنید قول و وعده می‌دهید، و اگر قصد کار دارید و نیت خیر دارید پس چرا مصوبات و توافقات را نقض می کنید؟.

باید پرسید که چه کسی پاسخگوست؟ و چه کسی بازخواست کننده است؟ مثلا چه کسی شهرداری قزوین و سازمان‌های فرهنگی ورزشی و ایضا زیباسازی را برای این اهمال‌کاری آشکار بازخواست خواهد کرد که در شهر قزوین کوچک‌ترین فضاسازی شهری در خصوص استکبار ستیزی را انجام ندادند؟. نگارنده فقط یک مورد و آن هم در چهارراه ولیعصر را رویت کرد و مابقی چند بیلبورد محدود موجود در سطح شهر هم متعلق به سپاه بود. اداره کل‌ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی هم مثل شهرداری و مثل مابقی ادارات! حتی از یک پیامک هم دریغ کردند!.

¤¤¤ ¤¤¤ ¤¤¤

 از صمیم قلب متأسفم که در جمهوری اسلامی و در قزوین کسانی در رأس کار و در بدنه سیستم اداری هستند که تصمیمات‌شان به جای تبعیت از تصمیم حکومت و تبعیت از ولایت فقیه، بیشتر جنبه خودسری  و خود محوری دارد و نه به قانون اساسی پایبند هستند و نه به فرمایشات ولایت فقیه جامه عمل می‌پوشانند. صد البته که این بدنه بیمار اداری از زمان دولت موقت و بعد در کارگزاران و اصلاحات تشکیل شده است و وقتی حزب اللهی‌ها در مجموعه ها نباشند انتظاری جز این نباید داشت.

اینکه امام خامنه ای میفرمایند «استکبار را باید بشناسیم، خصوصیّات استکبار را باید بدانیم» برای مسئولین دو جنبه دارد؛ یکی اینکه انسان دشمن شناس خوبی خواهد شد و دیگر اینکه وقتی خصوصیات استکبار را شناخت، دیگر خودش را از آن خصوصیات دور می‌کند، دیگر خودش مستکبر نیست، متکبر نیست، قلدر نیست، در مقابل مردم گردن کشی نمی کند، زمین خواری هم نمی کند! پول روی پول انبار نمی کند، تخلف نمی‌کند!. 

 

برخی مسئولین ما در قزوین یا الفبای غیرت را نمی‌دانند یا خودشان را زده‌اند به بی‌غیرتی! صد البته وقتی حرف از منافع، پول، ثروت، زمین و... باشد هم متعصب‌اند و هم غیرتی؛ اما وقتی حاکم جامعه اسلامی می‌فرماید «جهت حرکت جامعه اسلامی، امروز باید همان جهتِ ضدّ استکباری و ضدّ سلطه جهانی باشد» اینها خودشان را به بی‌خیالی می زنند. مشکل امروز انقلاب اسلامی ما همین بی‌خیالان و سهل‌اندیشان  هستند؛ لیکن کاش گوش شنوایی باشد و کاش بازخواست کننده ای باشد و این اهمال کاری آشکار را بررسی کند! 

ارسال نظر

آخرین اخبار