وبلاگ "ریگ متین" نوشت:

بله رفقا شیطان خیلی تله و حیله برای یک یک ما کار میذاره تا بهر نحوی زندگی و کانون مقدس خانواده رو متزلزل کنه خیلی باید مراقب باشیم.

چقدر شیطان راحت در کمین زندگی خانواده ماست

تقدیم به ارواح مطهر آقا مجتبی و آقای خوشوقت و سلامتی علامه مصباح صلوات

 به گزارش گلستان24، جلسه تمام میشود درب را باز میکنم که بروم میگوید آقا مصطفی چند دقیقه میتونم وقتتون رو بگیرم؟ میگم وقته نمازه و او اصرار داره که صحبت کنیم. بعد از نماز گوشه دنج مسجد کنارم می نشیند چشمان نگرانش را به چشمان پر ابهامم میدوزد. موهای پریشان رو پیشانی اش را کنار میزنم و به ارامی میگویم: بسم الله! عرقی از خجالت گویا روی جبینش می نشیند و باز سکوت! می گویم راحت باش مثل دو تا برادر بگو ببینم چی شده؟!

بین آقا مصطفی بحثم تشکیلاتی نیست سوال سیاسی ندارم یه مشکلی واسم پیش و اونم اینکه...

دوست ما شروع کرد مشکل خانوادگیش رو توضیح دادن . قرار یک ربعه صحبت ما شد بیش از یکساعت.

نوبت بهم که رسید گفتم ببین شیطان دو تا کار اساسی رو اوایل تاهل میکنه: اول ایجاد این سؤال جدی که آیا این همسر و این انتخاب درست بوده یا نه و دوم اینکه همسرت رو با برخی از جمعیت نسوان دیگه که میشناسی مقایسه میکنی.

این دو تا رو که بهش گفتم در جا برق نگاهش عوض شده و صحبتم رو قطع کرد:آقا مصطفی از دیروز تا حالا همین دو تا عین خوره داره ذهنم رو میخوره و دیوانه شدم!

بحث جلو رفت و نهایتا دو تا حیله شیطان برای رفیق ما حل شد و آخر جلسه بهم گفت بنده واقعا به چنین نعمت بزرگی که خدا در قالب همسرم بهم داده افتخار میکنم و با این جلسه فهمیدم بهترین مورد دنیا برای تاهل قسمتم شده!!

از هم خداحافظی کردیم و من در راه خانه بدین فکر میکردم که چقدر شیطان راحت در کمین زندگی خانوادگی ما هست و چقدر بچه هایی که با یه جلسه کوتاه یکساعته دوستانه مشکل فکری شدیدشون حل میشه.

بله رفقا شیطان خیلی تله و حیله برای یک یک ما کار میذاره تا بهر نحوی زندگی و کانون مقدس خانواده رو متزلزل کنه خیلی باید مراقب باشیم. درک اینکه زن ریحانه هست نه خدمتگزار و اینکه او ودیعه الهی است دست ما و نه خادم وخیلی موارد این دست که در دنیای کنونی زن ذلیلی تلقی میشود اساس است و ما غافل

......................

و اربعینی دیگر و جامانده ای که فقط کارش جواب خداحافظی پیامکی دوستانش است

پدرم را خیلی دعا کنید 

ریگ هشتم :

در داخل خانواده، کار و روحیّات مرد را نباید از زنان توقّع کرد؛ روحیات زن را هم در خانواده نباید کسی از مرد توقّع کند. هر کدام یک خصوصیات طبیعی و روحی دارند که مصلحت بشر، مصلحت جامعه، مصلحت نظام اجتماعی زن و مرد این است که روحیّات و خصوصیات مرد وزن در تعامل اینها در داخل خانواده دقیقاً رعایت شود؛ که اگر رعایت شد، هم این خوشبخت است و هم آن.

اما کسی به کسی حقّ ظلم کردن، زور گفتن و استخدام کردن ندارد. بعضی از مردان خیال می کنند که زن وظیفه دارد همه‌ی کارهای مربوط به آنها را انجام دهد. البته در محیط خانواده، زن و مردی که به هم علاقه دارند، با کمال میل و شوق، کارها و خدمات یکدیگر را انجام میدهند؛ اما انجام دادن از روی میل، غیر از این است که کسی احساس کند، یا این طور عمل کند که گویا وظیفه‌ی زن است که باید مثل یک مستخدم، خدمت مرد را به آن شکل انجام دهد. چنین چیزی در اسلام وجود ندارد. 20/12/75

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار