اگر شوهرت احساس کند که به مردهای دیگر نظرداری بدبین می شود، مهر و علاقه‌اش کم می شود، به زندگی و خانواده‌ ...

خانم محترم، غیر شوهرت را از دلت بیرون کن

به گزارش گلستان24،در انتخاب شریک زندگی نمی توان بدون مشاوره و تحقیق کامل و درست، تن به زندگی مشترک داد. چرا که این کار باعث جدایی و فرو پاشیدن زندگی می شود.

برای فروپاشیدن زندگی مشترک عوامل زیادی  وجود دارد که از مهمترین آنها قیاس کردن هرکدام یک از زن و شوهر با دیگران می باشد.

خانم محترم، غیر شوهرت را از دلت بیرون کن

در اینجا با استفاده از کتاب همسرداری ایت الله امینی، به این مساله می پردازیم که آیا زن و مرد حق دارند همدیگر را با زن و مرد دیگری قیاس کنند مثلا زن مرد خود را با مرد دیگری قیاس کند و مرد هم زن خود را با زن دیگری قیاس  کند.

این قسمت غلط بودن مقایسه مرد با مردان دیگر توسط زن

 

صحبتی با برخی زنان امروزی

 

خانم محترم، ممکن است قبل از ازدواج برای خواستگاری شما آمده باشند، ممکن است افرادی را در نظر داشته در انتظار خواستگاری آنها بوده‌اید، شاید آرزو داشته‌اید شوهرتان ثروتمند باشد، دارای فلان‌ شغل باشد، تحصیل کرده باشد، زیبا و خوشگل باشد و...

این قبیل آرزوها قبل از ازدواج مانعی نداشت لیکن اکنون که‌ مردی را برای همسری برگزیده‌ای و پیمان مقدس زناشویی را امضا کرده‌اید که تا آخر عمر با هم باشید، یار و مونس و غمخوار هم باشید باید گذشته را یکسره فراموش کنی، بر افکار و آرزوهای گذشته خط بطلان‌ بکشی و از غیر شوهرت بطور کلی چشم بپوشی، دلت را از اضطراب و پریشانی نجات بده، غیر شوهرت را از دل بیرون کن و ششدانگ آنرا در اختیار او قرار بده، خواستگار سابقت را فراموش کن، به او نگاه نکن، به فکرش نباش، چکار داری ناراحت‌شده یا نه؟ اصلا چرا از احوالش جویا می‌شوی؟ این حالت دو دلی جز پریشانی روح چه نتیجه‌ای دارد؟ و بسا اوقات اسباب بدبختی ترا فراهم می‌سازد.

بعد از اینکه با مردی پیمان زناشویی بستید و قول و قرار گذاشتید تا آخر عمر با هم باشید چرا چشم چرانی میکنی، به این مرد و آن مرد نگاه‌ میکنی و شوهرت را با آنها مقایسه می‌نمایی؟ این چشم چرانیهای غلط جزپریشانی و اضطراب روح و آه و حسرت دائم چه سودی دارد؟

حضرت علی علیه السلام فرمود:«هر کس چشم خویش را آزاد بگذارد همیشه اعصابش ناراحت‌ خواهد بود و به آه و حسرت دائم گرفتارخواهد شد (1) ».

وقتی با نظر خریداری به مردها نگاه کردی و شوهرت را با آنها مقایسه نمودی ناچار به مردهایی برخورد میکنی که عیب شوهرت را ندارند خیال میکنی افراد برگزیده و بی‌عیبی هستند که از آسمان نازل شده‌اند با اینکه ممکن است آنها دارای دهها عیب باشند که اگر از آنها اطلاع داشتی‌ شوهر خودت را بر آنها ترجیح میدادی. اما چون از عیوب مخفی آنها اطلاع نداری و فقط خوبیهایشان را مشاهده مینمایی خودت را شکست‌خورده و مغبون در ازدواج می‌پنداری و اسباب بدبختی خویشتن را فراهم‌می‌سازی.

خانم گرامی، اگر می‌خواهی بدبخت و سیه روز نشوی، به ضعف‌ اعصاب و پریشانی روح مبتلا نگردی، با خوشی و آسایش زندگی کنی‌ دست از هوسبازی و چشم چرانی و آرزوهای خام بردار. غیر از شوهرت‌ همه را ندیده بگیر، از مردهای دیگر تعریف نکن، به فکر آنها نباش. دردلت نگو: کاش فلان شخص به خواستگاریم آمده بود،کاش با فلان شخص‌ ازدواج کرده بودم،کاش شوهرم دارای فلان شغل بود،کاش فلان قیافه راداشت.کاش و کاش و کاش. نمیدانم این افکار غلط و آرزوهای خام چه‌ نتیجه‌ای به حال تو دارد؟ چرا زندگی را به خودت و شوهرت تلخ میکنی؟

چرا مهر و صفا را از بین می‌بری و بنیاد ازدواج را متزلزل می‌سازی؟ ازکجا میدانی اگر با فلان مرد ازدواج کرده بودی صد در صد راضی بودی؟ تو از ظاهر او بیش از این خبر نداری شاید دارای عیوبی باشد که اگر مطلع‌ بودی شوهر خودت را بر او ترجیح میدادی. از کجا میدانی که خانم آن‌مردها کاملا راضی هستند؟

خانم محترم، اگر شوهرت احساس کند که به مردهای دیگر نظرداری بدبین می شود، مهر و علاقه‌اش کم می شود به زندگی و خانواده‌ بی‌علاقه می گردد، مواظب باش از مردهای دیگر تعریف نکنی با آنها گرم‌نگیری، خنده و شوخی نکنی، مرد اینقدر حساس است که نمی تواند تحمل‌کند که همسرش حتی به تصویر مرد بیگانه‌ای اظهار علاقه کند.

پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود:«هر زن شوهرداری که‌ چشمش را از نگاه کردن به غیر شوهرش پر کند مورد غضب شدید پروردگار جهان واقع خواهد شد (2) ».

 

ارسال نظر

آخرین اخبار