وبلاگ" علم بر دوش" نوشت:

در این لیست هرچند بسیاری از گزینه های انقلابی و کارآمد وجود ندارد اما نباید به سادگی موردی را حذف و اضافه کرد. زیرا با توجه به تغییر قانون انتخابات مبنی بر انتخاب شدن نماینده با 25درصد آرا بعلاوه یک رأی، که برای جلوگیری از دو مرحله ای شدن انتخابات مجلس انجام شده، به نظر می رسد دعواها و اختلافات سر حتی یک رأی صورت گیرد. بدین ترتیب اگر هم روی برخی از کاندیداهای این لیست نظر مثبت وجود ندارد اما برای دفع نفوذ چاره ای جز رأی دادن وجود ندارد مگر اینکه به قطع برسیم که آن نفر خاص رأی می آورد و شخص انقلابی مورد نظر خود را به جای آن جایگزین کنیم.

لیست گزینشی، چرا؟

شاید تا یک ماه پیش به نظر نمی رسید این انتخابات تا این اندازه برای دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران اینقدر مهم باشد که در موضع گیری های شفاف نسبت به جریان های سیاسی کشور اظهار نظر کرده و در محاسباتی خاص، مردم را دعوت به رأی دادن به جریانات و اشخاصی کنند که از ورود افراد دیگری جلوگیری کرده باشند. این نکته در مورد انتخابات مجلس خبرگان دوچندان شده، به طوری که نگاه طمع دشمن به مجلس خبرگان چند برابر مجلس شورای اسلامی جلوه کرده است.

اکنون به راحتی فهمیده می شود که انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در موقعیت حساسی قرار گرفته و تک تک رأی های مردم در سرنوشت ایشان تأثیر گذار است. البته موضوع سرنوشت همیشه درست بوده و از این حیث در انتخاب ها به اصلح فکر می کردیم، اما حالا شرایط تغییر کرده، دیگر به نظر نمی رسد معیار اصلح است بلکه معیار محل نفوذ است.

 

معیار این دو انتخابات، محل نفوذ است چنانکه اولین بار است، صدای آمریکا و بریتانیا با این وضوح در مورد چگونگی رأی دادن برای مردم ایران شنیده می شود. با همین دقت می توان چگونگی رأی دادن ملت را در خلاف جهت خواست دشمن درک کرد.

به هر دلیلی، متأسفانه دشمن از جریان اصلاح طلبی[1] حمایت می کند، شاید به خاطر اینکه این جریان گفتمان سازش و تعامل با دشمن را برگزیده و کمتر به خط استکبارستیزی در آرمان های انقلاب اسلامی می پردازد و شاید هم توسعه ایران را جز در خط مدرنیته تمدن غرب دنبال نمی کند و شاید دلایل دیگری باشد...  اما به هر حال آنچه که مهم است دشمن نباید در انتخابات مردم ایران به هدف خود برسد.

اصول گرایان

 

با این معیار وقتی به لیست های ارائه شده از جریان ها و احزاب مختلف نگاه می کنیم، بیشتر متوجه لیست ائتلاف بزرگ اصول گرایان در مجلس[2] می شویم. در این لیست هرچند بسیاری از گزینه های انقلابی و کارآمد وجود ندارد اما نباید به سادگی موردی را حذف و اضافه کرد. زیرا با توجه به تغییر قانون انتخابات مبنی بر انتخاب شدن نماینده با 25درصد آرا بعلاوه یک رأی، که برای جلوگیری از دو مرحله ای شدن انتخابات مجلس انجام شده، به نظر می رسد دعواها و اختلافات سر حتی یک رأی صورت گیرد. بدین ترتیب اگر هم روی برخی از کاندیداهای این لیست نظر مثبت وجود ندارد اما برای دفع نفوذ چاره ای جز رأی دادن وجود ندارد مگر اینکه به قطع برسیم که آن نفر خاص رأی می آورد و شخص انقلابی مورد نظر خود را به جای آن جایگزین کنیم.

 

در مورد انتخابات مجلس خبرگان که طمع های دشمن به صورت عجیب تری خصوصا در تحلیل شبکه سلطنتی انگلیس، ظهور یافته، چالش متفاوتی وجود دارد. در لیست جامعه مدرسین[3] که جلودار جریان اصول گرایی است، افرادی مشترک با لیست موسوم به طرفداران هاشمی رفسنجانی[4] که مورد تشویق تلویزیون انگلیس برای رأی دادن قرار گرفت، وجود دارند. هر چند برخی از این افراد از حمایت انگلیس و حضور در لیست آقای هاشمی رفسنجانی تبری جستند اما اسمشان در لیست قرار دارد و با توجه به اینکه امکان رأی دادن به این لیست از سوی برخی از اصول گرایان متمایل به آقای هاشمی رفسنجانی نیز وجود دارد، پیش بینی می شود، 7نفر از اعضای مؤثر انقلابی در لیست جامعه مدرسین تهران رأی نیاورند، بنابراین برای راه یافتن این 7نفر، نباید به افراد مشترک دو لیست رأی داد. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تأکید بر استفاده از تمام حق رأی دادن را به همه ایرانی ها دارند، 9 نفر باقی مانده را باید از افراد مستقل پر کرد. بدین ترتیب امکان راه یافتن کاندیداهای انقلابی به مجلس خبرگان وجود دارد، ان شالله...

نکته دقیق:

انتخاب اصلح در انتخابات این دوره مجلس معیار نیست، معیار اصلی جلوگیری از نفوذ و طمع دشمن است.

در انتخابات مجلس خبرگان، ورود افراد انقلابی که مورد غضب دشمن هستند، معیار است.   

 

 

[1] ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان (آفتاب)

[2] لیست ائتلاف اصول گرایان (تسنیم نیوز)

[3] لیست جامعه مدرسین (فارس نیوز)

[4] لیست هاشمی در تهران (آفتاب نیوز)

 

منبع:  وبلاگ" علم بر دوش" 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار