صدای دریا منتشر کرد:

ناکثین زمان حضرت علی(ع) و شباهت زیاد آنها با خواصی که در عصر حاضر در پی غصب دوباره ولایت و رهبری هستند تا باز بر مظلومیت خاندان نبوت بیفزایند و سقیفه دیگری را تکرار کنند.

شناخت ناکثین از صدر اسلام تا عصر حاضر

از صدر اسلام تا کنون اتفاقاتی شبیه به هم رخ داده و افرادی نیز در این اتفاقات و رویداد ها در زمین دشمن با آنها همراه شدند که شاید هیچ کس حتی کوچکترین شکی نسبت به آنها نداشت.

در اینجا برخی از این افراد را معرفی خواهیم کرد:

زبیربن عوام:

زبیر در اوایل اسلام یکی از وفادار ترین یاران و اصحاب پیامبر(ص) بود که بنا به روایات معتبر هفتمین نفری بود که اسلام را پذیرفت،پیامبر اسلام(ص) زبیر را یکی از وفادارترین یاران خود نامید تا جایی که فرمود اگر همه پیامبران برای خود حواریون داشتند یکی از حواریون من زبیر است.

در جایی دیگر فرمودند:هر کس با شمشیر زبیر کشته شود جای او در جهنم است؛زبیر اندازه ای نسبت به پیامبر(ص) ارادت داشت که در زمان جنگها در کنار پیامبر خدا ایستاد و جان فشانی های زیادی ازخود نشان داد.

زبیر حتی زمانی که ماجرای حمله به خانه حضرت علی(ع) وواقعه سوزناک شهادت حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد یکی از کسانی بود که جلو حمله کنندگان ایستاد ولی بعد از شکسته شدن شمیرش نتوانست کاری از پیش ببرد.

زبیر ابن عوام با آن همه بزرگی که داشت تمام داشته هایش را با یک اشتباه تباه کرد و جزء ناکثین یا همان پیمان شکنان قرار گرفت؛چرا که پس از ماجرای سقیفه دست بیعت به سوی ابوبکر دراز کرد .

آری بیعت نکردن با جانشین راستین پیامبر خدا(ص) و شکستن عهد و پیمان خود و تنها گذاشتن حضرت علی(ع) در زمانی که این امام مظلوم تنها مانده بود و پس از شهادت تنها امید زندگی اش حضرت فاطمه زهرا(س) تنهایی اش بیش از پیش شد.

عهد شکنی زبیر او را در جنگ جمل مقابل حضرت علی(ع) قرار داد تا در لشکر کفر صف بکشد و شمشیر بر روی اول مظلوم عالم بکشد.

ماجرای عبدالله ابن عباس و اختلاس در زمان حضرت علی(ع):

عبدالله ابن عباس در زمان حضرت علی (ع) به عنوان والی بصره برمسند حکومت بود،اختلافات او با حضرت علی(ع) زمانی بالا گرفت که بیشتر افراد توان دیدن حکومت عادلانه علی(ع) را نداشتند و او را تنها می گذاشتند و این بهانه ای بود برای عبدالله ابن عباس و منتظر کوچکترین جرقه ای بود که رابطه خود را تیره کند.

ابوالاسود گزارشی از کارهای عبدالله با اموال بیت المال  به حضرت علی(ع) را ارائه داد و پس از نامه امام به عبدالله که از او می خواست گزارشی از صورتحساب اموال را برایش بفرستد با هدف، استعفاء داد و مبلغی بالغ بر ۲۰۰۰۰۰۰ /دو میلیون درهم را اختلاس کرد.

بیعت شکنی مدعیان دروغین با حضرت امام خامنه ای(مدظله) در عصر حاضر شباهت های بسیاری با امثال زبیر و عبدالله ابن عباس دارد.

کسانی که روزی در خط ولایت جزء وفادارترین یاران انقلاب لقب گرفته بودند پس از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی راه عهد شکنی در پیش گرفتند و ماجرای سقیفه دیگری را به راه انداختند تا به گمان خود میزان نفوذ علی روزگارمان را کمرنگ کنند.

در مواقعی که امام خامنه ای(مدظله) فرامینی را صادر می کنند نسبت به آن واکنش نشان می دهند و سعی در تحریف سخان امام می کنند و در شرایطی که امامت بر مسلمانان در زمان غیبت معصوم(عج) را برعهده دارد با نقشه های مختلف سعی در غصب این مسئولیت الهی امام خامنه ای(مدظله) را دارند.

همانگونه که اشاره شد زبیر از بهترین یاران پیامبر(ص) بود و پس از رحلت دست بیعت را از علی (ع) برداشت و در سقیفه با دشمنان آن حضرت بیعت کرد؛در این عصر هم سقیفه ای دیگر رخ داده و یاران انقلاب که در زمان امام خمینی(ره) در خط اول جهاد علیه دشمن بودند حالا دست بیعت را برداشته اند و سعی در تضعیف ولایت می کنند.

همانگونه که در زمان حضرت علی(ع) عبدالله ابن عباس پس از تیره کردن رابطه خود وبرداشتن بیعت خود با آن امام(ع) اقدام به اختلاس ۲۰۰۰۰۰۰/دو میلیون درهمی کرد امروز هم افرادی که زمانی مدعی انقلابی بودن می کردند با اختلاس های کلان سعی در تضعیف بنیه اقتصادی کشور را دارند تا شاید با این کار لطمه ای به ولایت و رهبری زده شود.

همانگونه که در اینجا گفته شد در طول تاریخ صدر اسلام در هر دوره ای بودند ناکثینی که عهد و پیمان خود را بسیار شکستند و در صف دشمنان اسلام وامامت و رهبری مسلمانان قرار گرفتند و تنها متعلق به دوران ما نیست.

در دوران ما افرادی که خود را آیت الله و سید می خوانند پشت پا به آرمانهای انقلاب خود زدند و تمام تلاش های خود را با یک کار ناشایست و از روی بی بصیرتی نابود کردند و مثل زبیرهای زمان امام علی(ع) باز تاریخ آن زمان را با تنها گذاشتن امام عصر خود تکرار کردند و ساز مخالفت سر دادند.

اینها امثال زبیرابن عوام در صف دشمن و در مقابل ولایت قرار گرفتند تا باز هم ولایت را از خاندان پیامبر بدزدند و غصب کنند ولی اینبار با صد محکمی به نام ملت روبرو هستند،ملتی که سالها در خط ولایت حضور دارند و هیچگاه ذره ای از آن منحرف نمی شوند و نخواهند شد.

ناکثین عصر حاضر بدانند که مردم در کنار ولایت و رهبری خواهند ماند و با نقشه هایی مثل شورایی بودن رهبری هرگز نخواهند توانست این مسئولیت را از امام خامنه ای(مدظله) غصب کنند تا باز هم ولایت با گذشت این همه زمان تنها بماند.

اینبار مردم پشت امامشان خواهند ایستاد تا علی دیگر تنها نماند/از طفل شیرخواره گرفته که در لا به لای تاریخ مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) را فریاد می زند تا پیرمردی که مثل عمارها و حبیب ابن مظاهرهای زمان، حاضراند جانشان را با تمام وجود تقدیم امامشان کنند.

پس ناکثین و مارقین و قاسطین بدانند که دیگر علی تنها نخواهد ماند.

پایان: مجید ملائی

منبع: صدای دریا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار