کانون وبلاگ نویسان استان قم

در نهاد خانواده بهترین نقش را زنان برای تحقق شعار امسال ایفا می کنند و آنها می توانند هم باعث پیشرفت خانواده خود و هم کشور شوند.

نقش خانواده در عملی شدن اقتصاد مقاومتی

مقام معظم رهبری امسال را همچون سال های گذشته به نامی مزین نمودن که "اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل" نام امسال می باشد. از همین رو تمام مسئولان، ادارجات و... در تلاش هستند جامعه عمل به این امر بپوشانند اما در این بین هر فردی هم باید به نسب خود در این مسئله تلاش کند تا هر چه زود شاهد اجرایی شدن کامل این امر در کشور باشیم.

 اقتصاد مقاومتی

این شعار همچون شعار سال قبل می باشد که مقام معظم رهبری به آن اقدام و عمل را اضافه کردند و در سخنرانی خود بر این موضع تاکید فراوان داشتند که فرمودند: «به مسئولین دولت عرض میکنم: اقتصاد مقاومتى را جدّى بگیرید. خب، رئیس جمهور محترم گفتند، مسئولین دیگر هم کم‌وبیش اظهار کرده‌اند، گفته‌اند، منتها باید عمل کرد: وَ لا مِمَّن عَلى‌ غَیرِ عَمَلٍ یَتَّکِل؛ این‌جور نباشد که به زبان بگوییم، در عمل کُند حرکت بکنیم».

اما این اقدام و عمل فقط مربوط به دولت و یا دستگاه های اجرایی نیست بلکه مربوط به تمام اقشار مختلف مردم در جامعه می باشد و باید در راستای تحقق این امر حرکت کنند ولی یکی از مهمترین نهادهایی که می تواند نقش بسزایی در این امر داشته باشد نهاد خانواده می باشد.

در نهاد خانواده بهترین نقش را زنان برای تحقق شعار امسال ایفا می کنند و آنها می توانند هم باعث پیشرفت خانواده خود و هم کشور شوند. زنان می توانند با مدیریت خود به عنوان یک مدیر مالی در خانواده به اقتصاد خانواده خود کمک بسزایی کنند و در همین راستا با خرید ها و مصرف های بجا در خانواده به کشور تولید کشور هم کمک کنند.

خانواده ها با خرید کالاهایی که ساخت و تولید داخل می باشند و مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و همچنین دوری از مدگرایی بهترین گام ها برای کمک به اقتصاد مقاومتی می باشد.

از طرفی اگر سبک زندگی اسلامی وارد خانواده ها شود خود به خود مواردی که در سطر قبل به آن اشاره شد در خانواده ها رعایت می شود .

در سبک زندگی اسلامی باید قناعت و پرهیز از اسراف که از مهمترین رکن های سبک زندگی اسلامی باشد وارد خانواده ها شود تا از این طریق به اقتصاد مقاومتی کشور کمک کنیم و همچنین شعار سال را جامعه بپوشانیم.

منبع: کانون وبلاگ نویسان استان قم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار