وب سایت «حریم آسمانی» نوشت:

یک زن که بتواند اعضای خانواده را همیشه کنار هم جمع کند و از پس چالش های زندگی بربیاید یک مادر است....

لطفا مادری کنید

گلستان بلاگ به نقل از وب سایت «حریم آسمانی» نوشت:

Untitled

یک زن که بتواند اعضای خانواده را همیشه کنار هم جمع کند و از پس چالش های  زندگی بربیاید یک کدبانو است. مادر برای بچه ها مادری کند و برای همسرهمسری. نوازش مادرانه را برای فرزندانش خرج کند و نسبت به شوهر که طبیعت خام تری نسبت به زن دارد هم نوازشش را دریغ نکند.

بشود آرامش خانواده که محیط خانه را گرم و صمیمی نگه دارد تا فرزندان در این فضای پاک رشد کنند، همسر در این فضا با آسودگی خاطر به اموراتش برسد. چنین زنی به حق مدافع حریم خانوده است. زنی که مومن و محجبه است باید بداند که وظیفه مهم دیگری هم دارد، و آن حفاظت از حریم خانواده خود است.

کدبانوی خانه شما باید باشید. اصلاً محور این است. اگر بخواهیم تشبیه ناقصی بکنیم، باید به ملکه ی زنبور عسل تشبیه کنیم. کانون خانواده جایی است که عواطف و احساسات باید در آنجا رشد و بالندگی پیدا کند. بچه های محبت و نوازش ببینند، شوهر که مرد است و طبیعت مرد، طبیعت خام تری نسبت به زن است و در میدان خاصی شکننده تر است و مرهم زخم او فقط و فقط نوازش همسر است حتی نه نوازش مادر؛ باید نوازش ببیند. برای یک مرد بزرگ، این همسر کاری را می کند که مادر برای یک بچه کوچک آن کار را می کند؛ و  زنان دقیق و ظریف به این نکته آشنا هستند.

امام خامنه ای ؛ 04/10/1370

 

همین زنان هستند که می شوند مادران و همسران دانشمندان و رزمندگان کشورمان. زنانی که فضای خانه را آرام و مناسب مطالعه و تحصیل همسرشان قرار می دهند و از تفریحات خود می زنند تا همسرشان در راهی که می رود استعدادش را شکوفا کند و قدمی برای پیشرفت کشورش برداد. اینها چیز کمی نیست.

یا مادری که تمام طول زندگی آنقدر فرزندش را خوب پرورش می دهد که بدون هیچ اشاره ای این بچه که حالا بزرگ هم شده، داوطلب اعزام به جبهه می شود و می شود رزمنده اسلام که ممکن است دیگر برنگردد و زحمات چند ساله و خستگی های مادرش بشود شهید گمنام. اینها همه زحمت و هنرمندی زنان را می طلبد، یک شبه بدست نمی آید. هر مردی دانشمند و نخبه نظامی نمی شود.

زحمت مادراه و همسرانه است که کانون خانواده را گرم می کند و بسترساز رشد و تعالی اعضای خانواده می شود. زنی که گوهر وجودی اش را تفوا قرار دهد و به دنبال مدهای جدید نباشد قطعاً فرصت بیشتری برای خانواده دارد تا همه اعضا را همیشه دور هم جمع بکند و نگذارد جمع خانوادگی ایرانی مانند خیلی از کشورهای متمدن سرد بشود و فرزندان درد دلها و مشکلاتشان را با دوست های بیرون از خانه در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار