سایت وبلاگی "حرف لر" نوشت:

امروزه تکدی‌گری در جامعه ما به‌عنوان یک معضل شناخته می‌شود. این معضل بویژه در شهرهای بزرگ، بیشتر نمود دارد.

تکدی‌گری؛ فریب‌کاری در پس نقاب فقر

امروزه تکدی‌گری در جامعه ما به‌ عنوان یک معضل شناخته می‌شود. این معضل بویژه در شهرهای بزرگ، بیشتر نمود دارد. آنچه که بدیهی به نظر می‌رسد این است که در بین افراد نیازمند، عده‌ای سودجو نیز هستند که با سوء استفاده از عواطف مردم، اقدام به تکدی‌گری می‌کنند.

اگر جولان متکدیان در شهرها را یک ناهنجاری اجتماعی به شمار بیاوریم، عبارت دقیقی را بکار بسته‌ایم چرا که جدای از نمود جلوه‌ای نا زیبا از سیمای شهر، جامعه ما را جامعه‌ای بسیار فقیر و آسیب‌پذیر به دیگران معرفی می‌کند.

دیده شده است که در بین متکدیان، عده‌ای با ترفندهای ماهرانه خود را فردی معلول! در کنار خیابان‌ها و معابر عمومی نشان می‌دهند اما نه تنها معلول نیستند بلکه به لحاظ مالی نیز آنچنانکه ظاهر فریبنده‌شان نشان می‌دهد، مشکلات مالی ندارند و صرفاً یک عادت بد آنها را به تکدی‌گری می‌کشاند و آن هم، آسان پول بدست آوردن است!

برخی معتقدند که برخورد عاطفی مردم با متکدیان که از نیت پاک و دلسوزی آنها سرچشمه می‌گیرد، عاملی برای افزایش تکدی‌گری است.

عده‌ای نیز بر این اعتقاد هستند که روش صحیح و کارشناسی شده‌ای برای برخورد با پدیده تکدی‌گری و ناهنجاری‌های اجتماعی از این قبیل ضروری است و از جمله این راهکارها، فرهنگ‌سازی در خصوص عدم کمک‌رسانی مردم به متکدیان حرفه‌ای است و مردم نیز کمک‌های خود را از طریق نهادهایی همچون کمیته امداد یا بهزیستی، به دست نیازمندان واقعی برسانند یا به به نیازمندان واقعی شناخته شده کمک‌ رسانی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار