امشب آخرین منبرکِ بنده در موردِ انتخابِ همسر هستش.موضوعی که امشب دست روش گذاشتم، در واقع پاسخ به این سوال هستش که: «زیبایی و خوشگلی موقعِ انتخابِ همسر و مهم تر از اون در روزهای با هم بودن زیر یه سقف چقدر اهمیت داره؟

امان از شاهزاده ها و سیندرلاها

به گزارش گلستان 24 وبلاگ آپاندیس قلم نوشت:

خب بسم الله الرحمن الرحیم. امشب آخرین منبرکِ بنده در موردِ انتخابِ همسر هستش.
موضوعی که امشب دست روش گذاشتم، در واقع پاسخ به این سوال هستش که: «زیبایی و خوشگلی موقعِ انتخابِ همسر و مهم تر از اون در روزهای با هم بودن زیر یه سقف چقدر اهمیت داره؟»


حالا یه خورده بحث رو باز کنم:
ببینید. ما آدما طبقِ فطرتمون به سمت زیبایی کشیده می شیم و این دستِ خودمون نیست! برایِ همن هم هستش که این حسِّ «زیبایی دوستی»، ما رو به سمتِ خلقِ زیبایی هایِ هنری می کشونه...! 
اما می خوام اینو بگم که: دوست داشتن یه صحنۀ زیبا یا یه رنگ زیبا، با دوست داشتنِ یه انسانِ زیبا متفاوت هستش! اونم تویِ دنیایی که هر روز معیار های زیبایی بالا پایین می شه. 
مثلاً قدیم ندیما، روشن و سفید بودنِ رنگِ پوست، جزوِ نکات مثبت بودش که امروز ممکنه منفی باشه و بُرنزه بیاد رو بورس. 
برای چی اینو گفتم؟! برایِ این که مُد سازان و افرادی که از تغییر ذائقۀ زیبایی پسندِ مردم سود می برن و پول در میارن، بی کار نمی نشینن که! هر چند وقت یکبار معیار تازه ای وضع می کنن تا چرخ کارخونه هاشون حسابی بچرخه...!
.
حالا برم سرِ اصلِ مطلب:
نباید اُمّل بازی در آورد و تویِ انتخاب همسر گفتش که: «حالا که یارو اخلاق و ویژگی هایِ خوب داره و زیباییِ معنوی داره، بی خیالِ قیافۀ ظاهری و مادی!» 
چون که تویِ قدم اوّل باید قیافه و ظاهرِ طرفی که با دسته گل به خونه مون اومده یا به خونه ش رفتیم رو بپسندیم، با دیدن چهرۀ یارو احساس خوبی داشته باشیم! 
اما حواست هم باشه که: این به معنی یکی بودنِ طرف مقابل با معیارهایی که این روزها جامعه برای زیبایی یه زن یا یه مرد وضع می کنه، نیستش...!
.
حالا دو تا حرفِ مهم در این زمینه برات دارم:
1- این روزها پوست های بُرنزه شده، هیکل هایِ بادی بیلدینگ رفته برای آقا پسرا و لاغری زیاد برای دختر خانم ها به همراه بینی های سر بالا و... یکی از معیارهایی هستش که هنر پیشه ها، عکس های روی مجلات و دنیای مُد و زیبایی، به علایق و سلایقِ ما القاء می کنن، در حالی که ممکنه سلیقۀ شخصی مون با این فاکتور ها متفاوت باشه.
لُبِّ کلام اینه که: استانداردهای زیبایی متفاوتن و چیزی که تویِ پسند شریکِ زندگی باید مورد توجه قرار بگیره، میزون بودن با استانداردهای درونی و شخصیه، نه تن دادن به یه انتخاب بر مبنایِ خط کشی های دیگران....!
2- نمی خوام براتون شعار تکراری و کلیشه ایِ «سیرت زیبا بِه از صورت زیباست» رو تکرار کنم، فقط سعی کنید ظاهر و چهره ای رو که قراره یه عمر، هر روز صبح چشمتون اولین تصویری باشه که می بینیه و هر شب آخرین تصویری باشه که نگاه می کنید رو دوست داشته باشید. اما یادتان نره که: «قشنگ ترین لب ها اگه حرف های قشنگی به شما نگه، خیلی زود جذابیتش رو از دست می ده. زیباترین چشم ها اگه نگاه عاشقانه به شما رو بلد نباشه، مثِ یه قابِ عکس بی روحِ نصب شده رویِ دیوار می مونه!
.
خب تموم شد این پنج منرکِ ما در موردِ انتخاب همسر.
این حرفایی که گفتم یک سری از بحث ها بود که از نظرم مهم بودن و خیلی از بحث هایِ دیگه موندش برای بعد!
امشب چون شبِ آخره، شام کباب لقمه زعفرانی با برنجِ شمال و روغنِ کرمانشاهی و گوشتِ گوسفندی در خدمتیم!  
ببخشید سرتون رو درد آوردم

ارسال نظر

آخرین اخبار