این همان نکته اصلی خیمه شب بازی مذاکرات هسته ای است که کاسبان خائن مذاکرات تلاش می کنند با تئوریزه کردن گفتمان نمی شود و نمی توانیم و ناکارامدی در حوزه اقتصاد و پیوند زدن نتیجه مذاکرات به وضعیت اقتصاد ایران و معیشت مردم ، آن را بپوشانند .

کاسبان مذاکرات به دنبال حل مشکلات اقتصادی یا تصاحب قدرت آینده ایران؟!

به گزارش گلستان 24 وبلاگ مقتدر مظلوم نوشت:

کاسبان مذاکرات به دنبال چه هستند ؟! حل مشکلات اقتصادی مردم یا تصاحب قدرت آینده ایران ؟!
 
تصویر زیر ، 8  ویژگی اصلی برای یک توافق خوب مدنظر آمریکایی ها و یا دقیقتر بازیگران اصلی بازی مذاکرات در آمریکا را بیان می کند .
این تصویر توسط سایت بنیاد پلاشیرز  (لینک) منتشر شده . بنیادی که یکی از اصلی ترین بنیادهای راه بر و فعال در بازی مذاکرات با ایران است که در واقع رسما نقش واسط راکفلرها برای حمایت مالی از سایر نهادها و بنیاد و موسسات و بازیگران و عناصر فعال در بازی مذاکرات با ایران را بازی می کند .
( و مثلا به طور اتفاقی جناب موسویان ، عضو تیم سابق مذاکرات هسته ای جناب روحانی  ، از بورسیه ها و دریافت کنندگان کمک های مالی از این بنیاد هستند )

شاخص هایی  که این تصویر از توافق خوب مدنظر آمریکایی ها بدان اشاره می کند ، حاوی داده ی جدیدی برای ما نیست . مسایلی نظیر کیفیت و کمیت غنی سازی و تاسیسات هسته ای و غنی سازی ، بحث تولید پلوتونیوم یا همان تاسیسات اراک ، تحقیق  و توسعه فناوری هسته ای ، شفافیت  و نظارت بر مراکز هسته ای ایران  و راستی آزمایی برنامه هسته ای و این که طول اجرای توافق نامه که دوره ای 20 ساله است تا توافق نامه به طور کامل اجرا شود و پرونده هسته ای ایران به حالت عادی برگردد و تحریم ها هم لغو !

اما به نظرم نکته جالب و مهم این تصویر  ، ویژگی شماره 8 این توافق خوب است و این که طرف اصلی این بازی مذاکرات ، رسما اعتراف می کند که در این توافق علاوه بر مسایل به اصطلاح هسته ای  ، بدنبال تقویت جریان سیاسی مطلوب خود در ایران و اثرگذاری بر جریانات سیاسی و فضای سیاسی ایران است .
و این موضوع اصلا موضوع ساده و کوچکی نیست !

 


این موضوع همان چیزی که جناب ظریف در نشست معروف خود با  شورای روابط خارجی آمریکا  (CFR)  ( که بنا به فکت های موجود  در واقع متعلق به راکفلرها بوده و یکی از سازوکارهای اصلی خاندان راکفلرها  برای تاثیرگذاری برسیاست خارجی آمریکاست ) به دوستان آمریکایی خود و هاله اسفندیاری یادآوری می کند . . .

یا همان چیزی است  که اخیرا ولی نصر ، عضو همین شورای روابط خارجی آمریکا و تنها ایرانی عضو هیات مدیره بنیاد برادران راکفلر  ، مشاور اوباما ، مرتبط با جناب ظریف  و البته از حاضران در جلسه  اخیر بی سابقه جناب روحانی در نیویورک با جمع محدودی از مقامات سطح بالای آمریکایی نظیر مادلین آلبرایت ،سندی برگر ، برنت سکوکرافت و استیو هادلی ، در مقاله خود در نیویورک تایمز (لینک)  به نحوی دیگر بدان اشاره می کند :

توافق هسته ای ، با اثرگذاری بر جریانات سیاسی داخل ایران و نتیجتا اثر گذاری بر انتخابات آتی مجلس خبرگان، تکلیف آینده قدرت در ایران را مشخص می کند . . .

این همان نکته اصلی خیمه شب بازی مذاکرات هسته ای است که کاسبان خائن مذاکرات  تلاش می کنند باتئوریزه کردن گفتمان نمی شود و نمی توانیم و ناکارامدی در حوزه اقتصاد و پیوند زدن نتیجه مذاکرات به وضعیت اقتصاد ایران و معیشت مردم ، آن را بپوشانند . . .
بازی و دغدغده اصلی این مذاکرات ، نه تحریم ها هست و نه دغدغده معیشت مردم ، بازی اصلی ، دغدغده و تکاپو برای تصاحب قدرت آینده ایران است . . .

ارسال نظر

آخرین اخبار