دورهم به نقل از وبلاگ شهر خوبان نوشت

نتیجه اعتماد بیش از حدبه اروپاییها و آمریکائیها در موضوعی مانند برجام این است که آنان ضمن اینکه مدام به همیت اجرای برجام تاکید میکنند همزمان و بطور علنی بندهای آن را زیر پامیگذارندوطوری وانمود می کنند که انگار نگران عدم تعهد ایران به برجام هستند

تعهد به اجرای برجام از نوع اروپایی آن

نتیجه اعتماد بیش از حدبه اروپاییها و آمریکائیها در موضوعی مانند برجام  این است که آنان ضمن اینکه مدام به همیت اجرای برجام تاکید میکنند همزمان و بطور علنی بندهای آن را زیر پامیگذارندوطوری وانمود می کنند که انگار نگران عدم تعهد ایران به برجام هستند

به سخنان زیر که بخشی از صحبتهای مسئول سیاست خارجه اروپاست دقت کنید:

((برای من این موضوع یک اولویت بود و هست که شامل  حفظ توافقنامه و تعهد قوی آمریکا به اجرای کامل این توافقنامه  می شود. منظور من اجرای محکم است یعنی یا اجرا وجود دارد یا ندارد، یعنی اجرای صد در صدی.

-جامعه بین المللی باید به تعهدات خود  که توافقنامه مورد توافق قرار گرفته بود، عمل کنند.

-سایر موضوعات هم وجود دارد که ما به همراه آمریکا و بسیاری دیگر در دنیا، نسبت به آنها نگرانی داریم ،

-ما به عنوان اروپایی ها تحریم های خود را درباره موضوعات غیر هسته ای پابرجا داریم . در برخی موارد تحریم های ما  شدید تر از تحریم های آمریکا هستند. پس ما نیز نگران برخی چیزها هستیم ))

 

این صحبتها آدم را یاد آن بند از شروط رهبری برای اجرای برجام می اندازد که فرمودند:

(( وجود پیچیدگی‌ها و ابهام‌ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلفات و فریبکاری در طرف مقابل به‌ویژه آمریکا، ایجاب می‌کند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است،‌ تشکیل شود))

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار