وبلاگ «جنگ نرم» نوشت:

خانواده ها برای توجیه ماهواره فوراً این سخن را پیش می کشند که: ماهواره همه اش که بد نیست! مطالب علمی و آموزنده هم دارد و ما فقط به همین جهت ماهواره خریدیم که استفاده علمی ببریم! اما در پاسخ به این توجیه باید گفت تماشای برنامه های علمی شبکه های ماهواره ای زیر۵ درصد است!

جنگ نرم دشمن با سلاح ماهواره

  برای دانلود با کیفیت عالی اینجا کلیک کنید (دانلود کنید)

وبلاگ جنگ نرم نوشت :

امروز حامیان پشت پرده شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به خوبی پی برده اند که نیاز فکری و تفریحی یک جوان ایرانی چیست و خانواده های ایرانی در میان شبکه های داخلی و خارجی به دنبال چه چیزی می گردند.  رویکرد اخیر شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به مسائل اجتماعی و پرهیز از سیاسی کاری، به نوعی حکایت از این دارد که استکبار جهانی این بار به دنبال ورود به خانه های ایرانیان، آن هم به شیوه ای نرم و بی سر و صداست. کارشناسان امور فرهنگی معتقدند که ورود ماهواره به خانه های ایرانیان نوعی هژمونی محسوب می شود. طبق تعاریف موجود، هژمونی به معنای پذیرش سلطه بیگانه و تحت فرمان آن ها درآمدن، آن هم با رضایت و آگاهی کامل طرف مقابل است.

این روزها در شبکه های ماهواره ای همه نوع گرایشی وجود دارد با این تفاوت که گرایش ها طبق تعریف غرب است! نمونه بارز آن را در راه اندازی شبکه اهل بیت(ع) شاهدیم که به نام دین و مذهب تشیع، شبکه ای راه اندازی شده و در پس پرده آن دامن زدن به اختلاف میان شیعه و سنی و از هم گسستگی مسلمانان در دستور کار قرار دارد. دشمنان اسلام و قرآن برای انحراف افکار عمومی و برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان، دست به ایجاد شبکه اهل بیت زده اند که متأسفانه می بینیم درست برخلاف فرهنگ و منش اهل بیت(ع) عمل می کند و هدفش، ایجاد شکاف میان صفوف مسلمانان است.

برخی از خانواده ها برای توجیه چرایی ورود ماهواره به منزلشان فوراً این سخن را پیش می کشند که: ماهواره همه اش که بد نیست! مطالب علمی و آموزنده هم دارد و ما فقط به همین جهت ماهواره خریدیم که استفاده علمی ببریم! اما در پاسخ به این توجیه فرار از واقعیت آن دسته افرادی که مدعی اند از ماهواره می توان استفاده علمی برد، باید گفت که برابر آمارهای اعلام شده، تماشای برنامه های علمی شبکه های ماهواره ای زیر۵ درصد است! این در حالی است که تماشای فیلم و سریال های مختلف در شبکه های ماهواره ای بیش از ۵۰ درصد بیننده دارد و در میان شبکه های فارسی زبان، شبکه فارسی وان۵۰ درصد بیننده، PMC نزدیک به ۴۰ درصد و سایر موارد ۱۰ درصد است و شبکه خبری BBC فارسی نیز بین شبکه های سیاسی بیشترین بیننده را دارد.

قرآن در نقدی بر این سفره رنگارنگ از نکات منفی و مثبت در مثال دیگری می فرماید: «ای رسول خدا از تو درباره شراب می پرسند؛ به آنها بگو: در آن (شراب)، گناه بزرگ است و منفعت هایی (دارند) و گناهش بیش از منافع آن است؛ لذا تحریم شراب را در قرآن داریم.» و این هشدار قرآن برای ما زنگ خطر بسیار جدی است که به طمع بهره برداری مثبت گرفتار آثار شوم این پدیده فرهنگی نشویم.

     

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

جمع آوری مطالب و طراحی پوستر توسط : مدیر وبلاگ جنگ نرم  www.jnarm.blogfa.com

                                 برای دانلود با کیفیت عالی اینجا کلیک کنید (دانلود کنید)

                                                   

 

ارسال نظر

آخرین اخبار