وبلاگ "معبر سایبری بی سنگر" نوشت:

“زمانی رضاشاه به ترکیه رفت و آتاترک رهبر ترکها برای پذیرایی از شاه ایران سنگ تمام گذاشت…

رضاه شاه و ناموس پرستی؟؟

متن شایعه :

“زمانی رضاشاه به ترکیه رفت و آتاترک رهبر ترکها برای پذیرایی از شاه ایران سنگ تمام گذاشت…!شب دختــر زیبایی را به بستر رضــا شاه فرستاد تا شب پیش او باشـد ،اما رضا شاه او را به بیرون فرستاد ،همه تعجب کردن گفتن :چرا دختر به این زیبایی رو رد کردی؟رضا شاه گفت :شما چه فکری میکنین ؟؟اگه روزی آتاترک اومد ایران مندختر کی رو بفرستم پیشش..!!! همه دخترای ایرانی ناموس منند..!

تا حالا حتما خیلی ها این متن رو تو شبکه های اجتماعی یا شبکه های چت موبایلی دیدن و خیلی ساده لوح هانه بعضی افراد هم این متن هارو که جنبه حماسی دارند منتشر کردند ! اما حالا واقعا این قضیه امکان داره کهحقیقت داشته باشه ؟

باید عرض کنم در متن این داستان مانند سایر شایعات هیچ منبع وسندی قید نشده یعنی اصلا این ماجرا رو هیچکس تایید نمیکنه و کلا معتبر نیست ! اما جواب شایعه رو باید از اینجا شروع کنیم :

رضا خان چطور زنان و دختران ایرانی رو ناموس خودش میدونست درحالیکه که ده ها بار دستور کشف حجاب داد و چادر رو به زور از سر دختران این کشور که پایبند به عقاید دینی و ارزش ها بودند کشید!

http://www.up-cnc88.ir/uploads/1427791450111.jpg

شاید اگه به گوشه ای از جنایات رضا شاه در مورد حجاب و ناموس بپردازیم به این نتیجه میرسیم :

رضا خان و حکومتش از فحاشی ، کتک زدن و .. هیچ مضایقه نکرده و نمیکنند تا حالا چقدر زن حامله یا مریضه به واسطه لطمات و صدمات از طرف پاسبان ها جان سپردند ؟ چقد از ترس و شکنجه فلج شدند ، چقدر غارت گریبه اسم و رسم چادر نماز و روسری کردند !

در بی غیرتی و فساد اخلاقی رضا خان همین بس که این قاتون رو اول با عریان کردن همسر و دختر خود آغاز و اعلام کرد و این نهایت بی ناموسی و غرب زدگی رضا خان رو میرسونه !

پ.ن : نویسنده شایعه سعی کرده با نوشتن اون متن چهره ی سیاه رضا خان رو تطهیر کنه اما اصلا به جدا از مسئله حجاب و ناموس کسی که با سیاست های حقیر و خائنانه خودش موجب اشغال کشورش و تجاوزبهنوامیس کشورش شد این شخص رو چطور میشه سمبل غیرت به رخ کشید ؟

پ.ن : لطفا هر حرفی رو که میشنوید و به مزاجتون خوش میاد الکی انتشار نکنید ! پشت این حرف هایشهریست پر از نیرنگ…

ارسال نظر

  • سیلانی
    0

    این نوشته شما کاملا درست است

آخرین اخبار