مربی سوادفضای مجازی گلستان؛

مربی سوادفضای مجازی گلستان گفت: خانواده ها در جهت هدایت فرزندان خود در فضای مجازی و پیشگیری از آسیب های این فضا، آنها را به سمت فرصت های فضای مجازی جهت بدهند.

ضرورت اطلاع خانواده ها از فرصت های فضای مجازی/ فعالیت هدفمند و با برنامه در این فضا بسیار مهم است

به گزارش گلستان ۲۴، محسن شاکری در جمع خانواده های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در علی آبادکتول، با بیان اهمیت مطالعه در خصوص رژیم مصرف رسانه ای و برنامه ریزی در حوزه ورود به فضای مجازی، افزود: خانواده ها گاها برای تمامی مسائل خود برنامه ریزی می کنند، از اقتصادی و فرهنگی گرفته تا حتی تماشای تلویزیون و غیره، ولی زمان استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی در خانواده ها اکثرا مغفول مانده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت استفاده از فضای مجازی در راستای نیاز هدفمند خانواده، گفت: بسیاری از خانواده ها برای حضور در فضای مجازی هدفی ندارند و این خود عاملی می شود در جهت از بین رفتن زمانهای مفید، ایجاد برخی آسیب های اجتماعی و تبدیل شدن به فردی تاثیرپذیر از طریق فضای مجازی که آفت است.

WhatsApp Image 2019-07-03 at 14.21.02

مربی سوادفضای مجازی با اشاره به فرصت های مفیدی که این عرصه در اختیار ما قرار داده است، تاکید کرد: آموزش های مجازی، تولید محتوای موثر نظیر تولید اپلیکشین و بازی  و استفاده از ظرفیت های ارتباطی شبکه های اجتماعی از جمله فرصت های مفید فضای مجازی است که می توان از آنها به خوبی با برنامه ریزی استفاده کرد.

شاکری با طرح ایجاد برنامه و قوانین برای استفاده از فضای مجازی در خانواده ها، افزود: پاسخ به پرسش هایی نظیر، چه کسی؟ چه زمانی؟ چه مکانی؟ چه میزان؟ چه محتوایی؟ میتواند ما را در برنامه ریزی و طراحی قانون مربوط به استفاده از فضای مجازی در خانواده ها کمک کند.

محسن شاکری با اشاره به اهمیت مطالعه و یادگیری سوادفضای مجازی، این مطالب را از مهم ترین دانش ها در عصر امروز دانست که بر جریان های مختلفی مانند اقتصاد، فرهنگ، سیاست و حوزه های مختلف اجتماعی اثر گذار خواهد بود.

WhatsApp Image 2019-07-03 at 14.21.04

WhatsApp Image 2019-07-03 at 14.21.22

WhatsApp Image 2019-07-03 at 14.21.23

WhatsApp Image 2019-07-03 at 14.21.24

ارسال نظر

آخرین اخبار