نشر اکاذیب به چه قیمت؟

متاسفانه در روزهای اخیر کاربران شبکه‎های اجتماعی در گلستان با برانگیخته کردن احساسات مردم و خانواده‎های مدافع حرم به بازار داغ شایعات دامن می‎زنند و گاه به شنیده‎هایی بسنده می‎کنند که اصالت واقعی ندارد؛ نشر این اکاذیب غیرقابل اغماض است.

شهادت یک مدافع حرم در بازار داغ شایعات شبکه‎های اجتماعی در گلستان

شایعه‎ای مبنی بر اسارت و شهادت یک مدافع حرم از استان گلستان در سوریه توسط تروریست‎های تکفیری چند روزی است که در شبکه‎های اجتماعی دست به دست می‎چرخد و اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است که فلان شخص از فلان شهر چهاردهمین شهید مدافع حرم استان گلستان است.

به گزارش گلستان24، وقتی پیگیر قضایا و صحت و سقم موضوع فوق با منابع آگاه می‎شویم این مسئله آشکارتر می‎شود که برخی مدیران شبکه‎های اجتماعی برای افزایش بازدید مطالب خود دست به هر کاری می‎زنند و هیچ ابایی از انتشار مطالب کذب ندارند و اصلا برایشان مهم نیست که با انتشار مطالب دروغین آنها چه دلهره‎ای بر جان و روح خانواده‎های مدافع حرم وارد می‎کنند.

مدافع حرم

سوال‎مان از کاربران و مدیران گروه‎های اجتماعی این است که نشر اکاذیب واقعا به چه قیمت؟ کاش کسانی که سرعت انتشار اخبارشان را فدای صحت خبر می‎کنند، لحظه‎ای تنها برای لحظه‎ای خودشان را جای خانواده آن مدافع حرم قرار دهند و ای کاش قبل از انتشار مطالب غیرواقعی در بازارگرمی داغ شایعات به این فکر کنند که چقدر می‎ارزد برای جلب مخاطب به آشفته کردن اذهان عمومی پناه ببریم!!.

این روزها فضای مجازی برای عده‎ای فقط به نوعی سرگرمی تبدیل شده برای اینکه در کانون توجه قرار بگیرند و با به‎به گفتن عده‎ای دیگر مواجه شوند و دست‎مریضادی بشنوند و دست آخر ارزش‎ها و اعتقادات مردم را به سخره بگیرند.

شاید اگر ناشران اخبار و مطالب کذب در شبکه‎های اجتماعی می‎دانستند که با ایجاد شایعه و شبهه‎ای که در جامعه ایجاد می‎کنند چقدر اسباب موج‎آفرینی منفی می‎شوند و چقدر باعث آزرده‎خاطر شدن خانواده‎های مدافع حرم می‎شوند لحظه‎ای درنگ کرده و خدا را حاضر و ناظر می‎دیدند.

بیان این مطالب برای این بود که باخبر شدیم تعدادی از خانواده‎های مدافع حرم که این اخبار کذب از شبکه‎های مجازی در آخرین روز اعتکاف به گوش آنها هم رسیده بود با این رسانه تماس گرفته و با چشمانی اشکبار جویای صحت و سقم موضوع شدند.

درک این مسائل را فقط عده‎ای می‎فهمند که در این شرایط قرار بگیرند، حرف‎مان فقط با کسانی است که به سادگی با اذهان عمومی مردم بازی می‎کنند؛ کمی به خود آئیم آری لحظه‎ای درنگ.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار