منوچهر متکی در جمع احزاب گلستان:

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و وزیر سابق امور خارجه در نشست با شورای هماهنگی احزاب گفت:در حال حاضر در دو بهار قرار داریم، یکی بهار رمضان و دیگری بهار سیاست، با توجه به شرایط فعلی کشور انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

برجام ریالی سود برای کشور نداشته است /کشور 7 سال معطل برجام مانده/ذوق زدگی برخی در مذاکرات برجام  قند در دل طرف مذاکره کننده آب می کرد

به گزارش گلستان 24، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و وزیر سابق امور خارجه در نشست با شورای هماهنگی احزاب گفت:در حال حاضر در دو بهار قرار داریم، یکی بهار رمضان و دیگری بهار سیاست، با توجه به شرایط فعلی کشور انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

او افزود: احزاب هنوز جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا نکرده‌اند ، چراکه ما خودمان را جدی نگرفتیم و همین باعث شد دولت ها هم ما را جدی نگیرند.

سخنگوی شورای وحدت گفت: در حال حاضر در مدیریت کشور با مشکلاتی مواجه هستیم و افرادی که در کمپین تبلیغاتی خود به دلار 3 هزار تومانی ایراد می گرفتند دلار بالای 30 هزار تومانی به مردم تحویل دادند.

متکی افزود: متاسفانه کشوری که توانست یک کشتی باری با محموله بنزین با پرچم خودش به ونزوئلا ارسال کند  و محموله طلا را از ونزوئلا به کشور منتقل کند نتوانسته فاصله بین کشتارگاه مرغ تا مغازه را برای مردم کنترل کند و شاهد شرمساری در این زمینه بودیم.

 وی گفت: مگر خون آقای روحانی از خون سایر مردم و یا سایر سران قوا رنگین تر است که حتی حاضر نشد برای ارائه بودجه به مجلس برود و یک سال است که از درون یک اتاق کشور را اداره می کند.

سخنگوی شورای وحدت ادامه داد: همه متخصصان کشور معتقدند شرایط فعلی کشور و مشکلات تنها 20 درصد به تحریم ها ربط دارد و 80 درصد دیگر مدیریتی است.

متکی افزود: چطور کشور می تواند در صنایع هسته ای، نانو و غیره به دست آوردهای عظیم برسد اما در بحث خودرو هیچ کاری نمی تواند بکند و آنچه موجب تعجب بوده این است که اصلا به روی خود نمی آورند.

 

او ادامه داد: کشور 7 سال درگیر برجام بود و در این سال ها با هیج کشوری در دنیا کاری نداشتیم که این امر اشتباه بود.

وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبری در ماجرای برجام ابتدا گفتند مذاکره لازم نیست اما این دولت گفت باید مذاکره شود و رهبری برای اینکه زمینه برای دولت فراهم شود این اجازه را دادند اما آن ها در ادامه مسیر به توصیه ها و تذکرات رهبری مبنی بر بی اعتمادی به آمریکا توجهی نکردند.

متکی افزود: در زمانی که ما بحث مذاکره با آمریکا را در دست داشتیم قبل از جلسات این مذاکره را شبیه سازی می کردیم تا در زمان اصلی با دقت مذاکره را پیش ببریم اما در این دولت شاهد ذوق زدگی و شتاب زدگی در مذاکره بودیم که این امر افت دیپلماسی است.

او ادامه داد: متاسفانه در زمان مذاکره برجام مدام می گفتند آب و نان مردم به برجام وابسته است و همین امر برای طرف دیگر مذاکره کننده خوشحال کننده بود و قند در دل طرف مقابل آب می کرد.

متکی با بیان اینکه برجام حتی دو ریال برای مردم کشور درآمد نداشت، افزود: کار مفیدی که برجام انجام داد این بود که قطعنامه ها را حذف کرد اما ما در دولت نهم و دهم که قطعنامه  را داشتیم سالانه 120 میلیارد دلار با دنیا مبادلات داشتیم اما شما قطعنامه ها را حذف کردید اما نتوانستید یک ریال جا به جا کنید.

او ادامه داد: درچنین وضعیتی داریم به سمت انتخابات 1400 می رویم و معتقدیم مسیر ریل گذاری کشور داری نادرست است و نیاز به سوزنبانی درستی در این زمینه داریم.

متکی گفت: در سال 92 نشان دادیم که نمی توانیم اجماع کنیم و با چند کاندید وارد انتخابات شدیم و حاصل آن واگذاری انتخابات بود اما در سال 96 نشان دادیم که می توانیم  همگرایی کنیم و برروی یک نفر به اجماع برسیم و حتی 16 میلیون رای کسب کنیم.

او افزود: ما احزاب، مجلس دهم را با هم باختیم و مجلس یازدهم را با هم بردیم،  بیشترین مجالی که برای احزاب ایجاد شد شورای وحدت بود.

متکی ادامه داد: در هیئت عالی شورای وحدت در مورد کاندیدای ریاست جمهوری 7 نفر تصویب شدند، این افراد آقایان حجت السلام رئیسی، محمدباقر قالیباف، رستم قاسمی، محسن رضایی، ضرغامی، جلیلی، حسین دهقان هستند.

او افزود: در ادامه آقای سعید محمد هم به پیشنهاد دوستان به این لیست اضافه شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار