در حاشیه چند جمله تامل برانگیز رئیس جمهور؛

خوب است آقای روحانی توضیح دهند چرا برتری هفت دهم درصدی خود را به حساب کل مردم در آن انتخابات گذاشتند و از جیب همه شعار دادند؟!

آقای روحانی! از جیب مردم شعار ندهید/ چرا به حدود 50 درصد مردم، اتهام جنگ‌طلبی می‌زنید؟!

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور روز پنجم خردادماه در جمع مردم غرب استان تهران عنوان کرد: مردم با انتخابات۹۲ به دنیا اعلام کردند که مصممیم مشکلات را با صلح و مذاکره حل کنیم.

وی با بیان اینکه "مردم میدانند مشکلات با شعار حل نمی شود"، افزود: شاهد ثبات و آرامش در بازار و رونق تدریجی در اقتصادیم.

رئیس جمهور پیش از این و در روز 30 اردیبهشت ماه در جریان سفر استانی به استان آذربایجان شرقی در ورزشگاه تختی تبریز با بیان اینکه حق نداریم از جیب مردم در جامعه افراط و شعارزدگی ایجاد کنیم گفت: اگر کسی می‌خواهد شعار بدهد باید از جیب خودش هزینه دهد نه از جیب ملت.

این اظهارات رئیس جمهور از چند بعد قابل تامل و واکاوی است. زیرا به نظر می رسد که شعار دادن از جیب ملت توسط ایشان کلید خورده و اکنون هم ادامه دارد.

در واقع خوب است آقای روحانی توضیح دهند چرا برتری هفت دهم درصدی خود را به حساب کل مردم در آن انتخابات گذاشتند و از جیب همه شعار دادند؟!

سوال دیگر این است که اضافه کردن کلمه "صلح" به "مذاکره" معنایش چیست؟ یعنی آن قریب پنجاه درصدی که به ایشان رای ندادند صلح طلب نیستند؟! چرا به آنها که به او رای ندادند تهمت جنگ طلبی می زنند؟

اگر نمی دانید که خوب هم می دانید، اولین گام در هموار کردن مسیر حمله نظامی آمریکا به یک کشور و ملت، ضعیف کردن بنیه دفاعی و تحقیر آن ملت و کشور با بازرسی های گسترده از تاسیسات نظامی و نهایتا خلع سلاح اوست. تجربه عراق پیش روی شماست! اصرار بر خلع سلاح حزب الله لبنان برای چیست؟! آیا شنیده اید آمریکا با غیر از حریف تضعیف شده وارد نبرد شود؟! پس کسانی عملا مسیر جنگ را هموار می کنند که راه را برای بازرسی از مراکز نظامی و تضعیف قوه دفاعی بازکنند و اجازه بازجویی و تحقیر ملت را بدهند.

موضوع دیگری که در سخنان اخیر مورد اشاره آقای روحانی قرار گرفته، پرهیز از شعارزدگی است اما اگر مشکلات با شعار حل نمی‌شود - که نمی‌شود - چه کسی شعار حل صد روزه مشکلات اقتصادی را داده بود؟ چه کسی شعار رفع مشکل دریاچه ارومیه را داده بود؟ چه کسی جز دولت مسوول رفع مشکلات مردم است و امروز به جهت نگاه به دلارهای دست دشمن کارنامه قابل دفاعی ندارد؟ چگونه شاهد آرامش در بازاریم؟! با فریب و پنهان کاری از مردم در افزایش قیمت بنزین؟ با ارایه آمار غلط در اشتغال و تولید؟!

شاید بهتر باشد آقای روحانی از جیب همه مردم شعار ندهد و لااقل در قبول گرانی ها، رکود بازار، افزایش بیکاری و... با ملت همدل و همزبان باشد! در این صورت، بی شک اعتماد و همراهی مردم با دولت هم افزایش خواهد یافت./مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار