در گفتگو با بی بی سی؛

اسرائیل به آمریکا گفته که نگران است و در نتیجه آمریکا و عربستان با عجله به یمن حمله کردند. درعین حال، ما گفته ایم اگر سعودی ها با ایران اختلاف دارند، به ایران بروند. آنها می‌دانند ایران در کجای نقشه قرار دارد. آنها مرزهای ایران را می شناسند. درنتیجه، آنها می توانند بجای حمله به یمن، به ایران حمله کنند.

محمدعلی الحوثی: چرا عربستان به ایران حمله نمی کند؟!

«ج‍ِرمی بوئن» سردبیر بخش بین الملل شبکه بی بی سی با سفر به یمن، گزارشی از شهر صنعاء که زیر هجوم ددمنشانه رژیم آل سعود و هم پیمانان آن قرار دارد تهیه کرده است.

وی در این گزارش، که بخشی از آن دیشب از بی بی سی فارسی نیز پخش شد، از "بیمارستانهای بدون امکانات" و "منازل تخریب شده"، "مردم آواره" گزارش داده و اوضاع اسفناک شهروندان بی دفاع یمن را به تصویر کشیده است.

بوئن سپس در خیابانهای صنعاء با «محمدعلی الحوثی» رییس شورای عالی انقلابی این کشور (به عربی: اللجنة الثوریة العلیا) همراه شد و استقال مردم از او را به تصویر کشید.

او سپس در کاخ ریاست جمهوری یمن با او به گفتگو نشسته است. محمدعلی الحوثی هم اکنون به عنوان رییس رکن اجرایی کشور (به عربی: اللجنة الثوریة العلیا) ، وظایف رییس جمهور را انجام می دهد.

چرا عربستان به ایران حمله

وی در این گفتگو از وی پرسید: "سعودی ها می گویند شما از ایران دستور می گیرید. آیا این سخن درست است؟" و الحوثی در پاسخ گفت: "نه؛ درست نیست. آنها می دانند که ما کشوری مستقل داریم و ملتی مستقل هستیم. اما آنها این اتهامات را مطرح می کنند تا کشورهای دیگر را گمراه کنند و جنگ علنی علیه مردم یمن را توجیه کنند".

بوئن دوباره پرسید:" اما شما با ایران رابطه دارید، آیا اینطور نیست؟ شما خودتان قبلا گفته اید که از ایران سلاح دریافت کرده اید و آنها به شما آموزشهایی داده اند." و الحوثی در پاسخ گفت:" این سخن درست نیست. ما تسلیحات خودمان را داریم. ما کشور خودمان و ارتش خودمان را داریم. ادعای دریافت کمک انقلابیون یمن از ایران با هدف گمراه کردن افکار عمومی جهان صورت می‌گیرد".

رییس شورای انقلابی یمن سپس تناقض گفتار سعودی ها را بهترین دلیل بر صادق نبودن آنها دانست و گفت: "آنها چطور می توانند بگویند ما از ایران سلاح دریافت می کنیم و بعدا مدعی باشند که یکی از اهداف آنها، تحلیل بردن ذخایر تسلیحات راهبردی در یمن است؟! این دو حرف با هم جور در نمی آیند".

وی اضافه کرد:" اگر علت حمله آنها به یمن ــ همانطور که مدعی هستند ــ رابطه داشتن ما با ایران است، چرا به کشورهای دیگری که با ایران رابطه دارند حمله نمی شود؟!".

الحوثی حمله به یمن را تلویحاً جنگی نیابتی دانست و با کنایه گفت: "اگر سعودی ها با ایران اختلاف دارند، به ایران بروند. ما به آنها گفته ایم اگر با ایران دعوا دارند باید به ایران حمله کنند و نه یمن. آنها می‌دانند ایران در کجای نقشه قرار دارد! آنها مرزهای ایران را می شناسند و می توانند بجای حمله به یمن، به ایران حمله کنند!".

محمدعلی الحوثی علت اصلی حمله آل سعود به کشورش را تحریک صهیونیستها دانست و گفت: "اسرائیل به آمریکا اعلام کرد که از انقلاب مردم یمن نگران است؛ در نتیجه آمریکا و عربستان با عجله به یمن حمله کردند".

 

نابودی در سراسر یمن

جرمی بوئن در بخش دیگری از این گزارش سراغ آوارگان رفته و می گوید" "من یکی از 11 مدرسه در صنعا را از نزدیک دیدم که بعنوان سرپناه بی‌خانمان‌ها استفاده می‌شد. مرد 30 ساله‌ای که به همراه همسر و دختر یک ساله‌اش در این مدرسه پناهنده شده بود به من گفت: 24 ساعت پس از آنکه همسایگانمان بر اثر بمباران‌های هوایی کشته شدند از شهر خود فرار کردیم. شهر ما، شهری نظامی نبود و در مرز با عربستان قرار داشت. همه چیز از خانه و مدرسه گرفته تا مساجد و جاده ها نابود شده‌اند. زندگی در آنجا غیرممکن بود چرا که شهر تبدیل به شهر ارواح شده بود".

بوئن از این شهروند دردمند می خواهد که دلیل آغاز این جنگ را بگوید؛ و او پاسخ می دهد: "تنها خدا می‌داند. آمریکا حامی چنین حمله‌ای از سوی عربستان است، حمله‌ای بدون هرگونه دلیل مشخص. چرا زنان و کودکان ما را می‌کشند و خانه ها و وسایل زندگی ما را نابود می‌کنند؟ همه آنچه طی سال‌های گذشته برای بدست آوردنش تلاش کرده بودیم در یک حمله هوایی نابود شد. مغازه‌های ما نابود شده و ما بدون خانه، آواره شده‌ایم".

عربستان به هدفش نزدیک هم نشد!

اما شاید جالبترین قسمت گزارش بی.بی.سی بخش انتهایی آن باشد که این بنگاه خبری استعمار پیر اعتراف می کند: "عربستان سعودی و متحدانش باید بار دیگر در مورد بمباران یمن فکر کنند. آن‌ها به هیچ‌وجه به شکستن اراده حوثی‌ها، یعنی هدف اصلی‌شان، نزدیک نشده‌اند".

..........................

پایان پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار