یک کارشناس مسائل سیاسی:

حسنی گفت: آنهایی که مدعی هستند که حرفی برای گفتن دارند و بیانیه می دهند که نگذاشتند ما کار کنیم کارنامه کاری خود را ببینند، باید مطیع قانون باشند، نباید با ایجاد تنش سعی در مظلوم نمایی و فشار به شورای نگهبان داشته باشند.

کارنامه مسئولیت های خود را ببینند بعد بیانیه مظلوم نمایی بدهند/شورای نگهبان به قانون عمل کرده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا حسنی امروز درخصوص تایید صلاحیت های کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفت و گو با  خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: ما همه باید تابع قانون باشیم بویژه کسانی که مدعی هستند با ید تبعیت خود را به مر قانون نشان دهند  زیرا تا زمانی که قانون اصلاح نشود لازم الاجرا است.

وی با اشاره به جایگاه شورای نگهبان  بعنوان نماد «اعتماد مردم»در نظام مقدس جمهوری اسلامی ، افزود:  شورای نگهبان  یک نهاد قانونی است که در تمام این سالها طبق قانون اساسی عمل کرده و وظیفه حفظ و حراست از نظام  و در اینجا تطابق  صلاحیت های  داوطلبان با قانون را دارد چیزی که در همه کشورها با عناوین مختلف وجود دارد و یک استثنا در کشور ما محسوب نمی شود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: آنهایی که مدعی هستند که حرفی برای گفتن دارند و بیانیه می دهند که نگذاشتند ما کار کنیم کارنامه کاری خود را ببینند، باید مطیع قانون باشند قطعا شورای نگهبان دلایل عدم احراز آنها را برایشان مستند فرستاده است لذا نباید با ایجاد تنش سعی در مظلوم نمایی خود و فشار به شورای نگهبان داشته باشند.

حسنی با بیان اینکه ظاهر قضیه این است که ممکن است با این کار شورای نگهبان میزان مشارکت کاهش یابد، بیان کرد: مطمئنا خود افراد می دانستند که چه پرونده هایی داشتند و چه مسائلی در زندگی آنها وجود دارد که می تواند آنها را رد صلاحیت کند و حتی می توانستند ثبت نام نکنند اما آنها اگر می خواهند به قانون احترام بگذارند باید همگان را برای حضور حداکثری دعوت کرده و از حاشیه سازی بپرهیزند.

وی اضافه کرد: کاهش مشارکت احتمالی بدون شک دلیل بزرگی از جمله نارضایتی و سو مدیریت مسئولان  و عملکرد هشت ساله دولت  و حتی کرونا  و غیره دارد اما مردم به دنبال اشخاص نیستند بلکه به دبال رفاه زندگی و معیشت و امنیت خود و جامعه هستند .

 حسنی اذعان کرد: باید از دقت نظر و قاطع بودن شورای نگهبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بررسی صلاحیت ها تقدیر کرد زیرا بدون مماشات و مصلحت اندیشی رای دادند.

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: رسانه ها و معرفی برنامه های کاندیدها در روزهای آینده می تواند اشتقیاق مردم به رای دادن را افزایش دهد لذا رسانه ها  و تیم های رسانه ای کاندیداها بسیار تعیین کننده هستند تا ضمن حضور پرشور  مردم دولتی  را با نگاه متفاوت، انقلابی، با برنامه و معتقد به توان داخلی را انتخاب کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار