نمایندگان مجلس گلستان:

نمایندگان مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، عمل به وعده‌ها را مهمترین خواسته مردم از رییس جمهور منتخب دانستند و گفتند که نباید انتظار داشت همه مشکلات کشور یک شبه و در کوتاه مدت برطرف شود.

رییس جمهور منتخب نمی‌تواند مشکلات کشور را در کوتاه مدت حل کند

به گزارش گلستان 24، نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران یک بار دیگر باحضور پرشور در پای صندوق‌های اخذ رای، پایبندی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای خون شهیدان را به اثبات رساندند.

رضا آریان‌پور افزود: رییس جمهور منتخب و هیات دولت جدید باید قدرشناس حضور حماسی مردم در انتخابات و نیز شرایط فعلی ناشی از فشارهای اقتصادی، تحریم و درگیری با بیماری کرونا و تبلیغات مسموم داخلی و خارجی باشند.

وی اضافه کرد: در مدت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، رییس جمهور منتخب و تیم وی، اجرای یک سری برنامه‌ها را وعده دادند که در صورت تحقق آنها به طور قطع بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود. 

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور با تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی در بخش‌های مختلف اقتصاد و جامعه روبرو است و برخی مشکلات و نابسامانی‌ها درحوزه درمانی، پزشکی، تامین اقلام خوراکی و معیشتی، سیستم اداری و اقتصادی کشور مانند بورس و بانک‌ها وجود دارد و ارزش پول ملی کاهش یافته و آمار بیکاری در بین جوانان در حال افزایش است.

آریان‌پور با اشاره به برخی وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور منتخب، گفت: مبارزه با فساد و رانت‌خواری، تحول در نظام اداری کشور، برداشتن موانع دست و پا گیر اداری، اصلاح امور و مبارزه با ناکارآمدی و فساد در دولت، ساخت حداقل چهار میلیون مسکن در طی چهار سال، کاهش تدریجی تورم و مدیریت بازار ارز، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، حمایت از اقشار محروم جامعه به روش‌های مختلف، تقویت بازار کسب و کار، کاهش ۵۰ درصدی پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم، توجه به وضعیت معیشتی کادر درمان، پایبندی به برجام و ادامه مذاکرات در جهت رفع تحریم‌ها، تلاش برای ارتباط با تمام دنیا به جز رژیم غاصب صهیونیستی و تقویت دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی از مهمترین این وعده‌ها است. 

وی افزود: در صورت تحقق بخش‌هایی از این وعده‌ها به طور قطع بسیاری از مسائل و مشکلات مردم حل می‌شود و ما به‌عنوان نمایندگان مردم به طور مرتب پیگیر تحقق این وعده‌ها خواهیم بود.

آریان‌پور بابیان اینکه نباید انتظار داشت با روی کارآمدن رییس جمهور جدید تمام مسائل و مشکلات کشور در کوتاه مدت برطرف شود، اظهار داشت: ارائه برنامه در بخش‌های مختلف توسط وزیران از نظر نمایندگان مجلس مهم است و مرحله به مرحله اجرای این برنامه‌ها رصد می‌شود و اگر اتفاق مثبتی در روند اقتصادی و زندگی مردم رخ دهد، اثرات آن در جامعه نمایان خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز از مشارکت پرشور مردم گلستان در انتخابات قدردانی کرد و گفت: هیچ کس انتظار حضور مردم گلستان در این سطح را باتوجه به شرایط کرونایی و گرمای بی‌سابقه هوا نداشت و مردم با لبیک به منویات رهبری، حضوری پرشور از خود به نمایش گذاشتند.

غلامعلی کوهساری افزود: مردم به این نکته آگاهی دارند که مشکلات حاکم بر کشور یک شبه به وجود نیامده تا یک شبه حل شود با این وجود از رییس جمهور منتخب انتظار می‌رود در دوران فعالیت چهار ساله خود عملکردی مثبت برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم و اشتغال جوانان داشته باشد.

وی اظهار داشت: رییس جمهور منتخب و کابینه‌ای که انتخاب می‌کند باید با داشتن برنامه در مسیر عمل به وعده‌های داده شده به مردم به منظور حل مشکلات جامعه گام بردارند. 

کوهساری از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت جدید خبر داد و گفت: انتظار می‌رود رییس جمهور منتخب و اعضای کابینه وی تعامل خوبی با مجلس انقلابی در مسیر حل مشکلات مردم داشته باشند.

میزان مشارکت مردم گلستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود ۶۲ درصد بود.

از مجموع یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر واجدین شرایط رای در گلستان بیش از ۸۲۵ هزار نفر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

مردم گلستان به حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی میرقاید و سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب بیش از ۴۶۲ هزار، ۱۳۹، ۸۴ و ۲۵ هزار رای دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار